زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت‌ UPS به تازگی اعلام کرده است قصد دارد ۵۰ دستگاه کامیون تمام برقی و پلاگین تولید کند که به طور خاص برای انجام عملیات توزیع کالا طراحی شده‌اند. طرح تولید این کامیون‌ها قرار است با مشارکت شرکت Workhorse Group صورت بگیرد.

هدف این دو شرکت این است که کامیون‌هایی برقی تولید کنند که در مقایسه با کامیون‌های دیزلی هزینه تعمیر و نگهداری پایین‌تر و دردسرهای کمتری داشته باشد. انتظار می‌رود این کامیون‌ها با هر بار شارژ بتوانند مسافتی معادل ۱۶۰ کیلومتر را بپیمایند و در مقایسه با کامیون‌های متعارف، حدود ۴۰۰% در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

این کامیون کلاس ۵ با آلایندگی صفر، قرار است بدنه‌ای کشیده داشته باشد تا هم جای راننده و هم فضای بار افزایش پیدا کند، در ضمن این بدنه به کاهش مصرف انرژی و پایین آوردن وزن کامیون نیز کمک زیادی می‌کند.

کامیون تمام برقی یو.پی.اس، کارآمد، کم هزینه و بی صدا!
کامیون تمام برقی یو.پی.اس، کارآمد، کم هزینه و بی صدا!

 

مدیران کمپانی UPS معتقدند فناوری‌های مربوط به باتری، شارژ و هوشمندسازی، به سرعت در حال پیشرفت هستند و همین امر به آن‌ها اجازه می‌دهد کامیون‌هایی تولید کنند که آلاینده نباشد(برای خواندن مقاله کنورث ZECT، پیش به سوی آلایندگی صفر اینجا را کیلک کنید) ، سر و صدا نداشته باشد و از همه مهم‌تر این که به سوخت‌های فسیلی مانند بنزین و گازوئیل وابستگی نداشته نباشد. کامیون‌های تمام برقی که قرار است این شرکت تولید کند گام بزرگی رو به جلو خواهند بود و در دنیایی واقعی کارایی زیادی از خودشان نشان خواهند داد. این کامیون‌های تمام برقی در طول روز به توزیع کالا می‌پردازند و در طول شب شارژ خواهند شد.

قرار است شرکت UPS ابتدا این کامیون‌ها را در مناطق شهری مورد آزمایش قرار دهد و تا سال ۲۰۱۹ آن‌ها را به تولید انبوه برساند. از آن‌جایی که هزینه تعمیر و نگهداری کامیون‌ها بیشتر به موتور و اجزاء آن مربوط می‌شود، شرکت UPS انتظار دارد هزینه تعمیر و نگهداری این کامیون تمام برقی جدید بسیار کمتر از هزینه‌های مربوط به کامیون‌های دیزلی باشد.