زمان مطالعه: ۵ دقیقه

زمانی که شما به عنوان راننده سوار برکامیون اینترنشنال می شوید، احساس می کنید که سوار یک ماشین سبک شده اید و هیچ احساسی ندارید که سوار یک ماشین سنگین با بار بسیار زیاد شده اید. این موضوع به علت وجود فرمان هیدرولیکی است. کامیون های فوق پیشرفته به هدف ترانزیت بین المللی ساخته شده اند.

کامیون اینترنشنال چیست؟ چه تفاوتی با دیگر کامیون ها دارد؟

به طور کلی کامیون های اینترنشنال دارای دستگاه کامپیوتری و تجهیزات بسیار بالایی هستند. برای امر بین المللی نیاز به کامیون ترانزیت است که علاوه بر بار بسیار سنگین که دارند، مسافت های بسیار طولانی و چند روزه را بتوانند با سرعت زیاد طی کنند.

به همین علت از کامیون های اینترنشنال برای ترانزیت بین المللی استفاده می‌شود. جالب است بدانید که باد و طوفان هیچ تاثیری بر روی روند حرکتی کامیون اینترنشنال نخواهند داشت. در نتیجه این نوع کامیون ها به علت وجود استهلاک های بی مورد هم متوقف نمی شوند.

آشنایی با کامیون اینترنشنال پرواستار تریپر

این کامیون همانند دیگر کامیون های کمپانی اینترنشنال از خطوط شیب دار و منحنی در طراحی کابینت خود استفاده کرده است. کابین جدید آن به گونه‌ای است که سقف سپر جلو کاهش پیدا کرده است. حتی کاهش ارتفاع کاپوت هم در جهت بهبود ساخت این کامیون ایجاد شده است.

تریلی اینترنشنال جدید

جالب است بدانید که طراحی آیرودینامیک این کامیون باعث شده است تا مصرف سوخت آن در مقایسه با دیگر کامیون ها حدود ۷ درصد کاهش پیدا کند. شما در جلوی کامیون جلو پنجره کرومی با خطوط عمودی را مشاهده خواهید کرد که در زیبایی آن موثر هستند. حتی طراحی چراغ های جلو و قرارگیری آنها داخل گلگیر ها باعث زیبایی بیشتر کامیون شده است و جلوه بیشتری به آن می دهد.

حتماً می‌دانید که کامیون‌های پرواستار قبلاً با نام CAT و با موتورهای کاترپیلار (CAT) هم به بازار عرضه می‌شدند، ولی نسخه‌ امسال که تحت نام اینترنشنال روانه بازار شده است به موتور کامینز X15 مجهز شده است.

گیف موشن راننده

این موتور به صورت استاندارد ۵۵۰ اسب‌بخار نیرو و ۲۵۰۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند ولی در صورتی که مشتری بخواهد، افزایش توان موتور به صورت سفارشی امکان‌پذیر است. گیربکس‌ها نیز متنوع و از نوع هستند EATON و امکان انتخاب بین گیربکس  ۱۸ سرعته دستی و گیربکس ۱۸ سرعته دو وضعیته وجود دارد.

کامیون اینترنشنال پرواستار تریپر (International ProStar Tipper) مدل ۲۰۱۸ به سیستمی مجهز است که سبک رانندگی شما و میزان بار را تشخیص می‌دهد، سپس مواردی مانند نقطه تعویض دنده و نحوه کنترل گاز را بر اساس آن تنظیم می‌کند. به این ترتیب، مصرف سوخت پایین خواهد آمد و رانندگی نیز آسان‌تر خواهد بود. در مورد نیروی متوقف کننده ترمزها هم سه تنظیم وجود دارد که راننده می‌تواند آن را برای حالت‌های رانندگی بدون بار و رانندگی به همراه بار تنظیم کند.

البته هنگامی که بدون بار رانندگی می‌کنید، موتور کامینز در کنار گیربکس دو وضعیته EATON کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و ثابت می‌کنند که ترکیب بسیار خوبی هستند. در حالت بدون بار این کامیون قادر است با دنده ۱۸ و با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به راحتی از سربالایی‌های کم شیب بالا برود.

البته نکته‌ای که ممکن است برای رانندگان آزاردهنده باشد و حواس‌شان را پرت کند، انعکاس نور از روی قاب‌های کرومی آینه‌های جانبی است. با وجود این که این قاب‌های کرومی زیبا و با شکوه به نظر می‌رسند، ولی انعکاس نور در داخل آن‌ها ممکن است راننده را به اشتباه بیندازد و فکر کند یک خودرو در حال نزدیک شدن به کامیون است.

شاید بهتر باشد که قاب آینه‌های جانبی به رنگ سیاه مات یا از جنسی باشند که نور را منعکس نکند تا بتوان این مشکل را تا حدودی برطرف کرد. برای مطالعه مقاله ” چه خطراتی سلامت راننده‌ها را تهدید می‌کند؟ ” کلیک نمایید.

با این حال، دید راننده از محیط اطراف بسیار عالی است و باید به خاطر آن از طراحان کامیون اینترنشنال پرواستار تشکر ویژه‌ای کرد. شیشه جلوی بزرگ، ستون اول باریک و موقعیت عالی صندلی راننده، رانندگی با این کامیون را به کار بسیار آسانی تبدیل کرده است. کاپوت شیبدار نیز ایمنی را به میزان زیادی بالا برده است و آن را هم نباید دست کم گرفت.بررسی کامیون اینترنشنال

دید راننده از طرفین کامیون نیز بسیار عالی است و حتی می‌تواند تمام تایرهای عقب را از داخل آینه‌های جانبی ببیند. از روی صندلی راننده، همه دکمه‌ها و دسته‌های کنترلی به راحتی در دسترس هستند، دکمه‌های کنترلی اصلی نیز در محل‌های بسیار خوبی تعبیه شده‌اند.

چیدمان آمپرها شباهت زیادی به چیدمان سایر کامیون‌های آمریکایی دارد و یک نمایشگر اطلاعات کوچک نیز در کنار آنها به چشم می‌خورد. البته چیدمان آمپرها ممکن است قدری سردرگم کننده باشد و حواس راننده را پرت کند. صفحه نمایشگر نیز که در پایین پنل قرار گرفته نسبتاً کوچک است و فونت آن هم ریز است.

با این که محفظه‌های بار داخل کابین هیچگاه در صدر اولویت قرار ندارد ولی طراحان کمپانی اینترنشنال همیشه محفظه‌های بزرگی در سقف و همچنین فضاهای به درد بخوری در زیر داشبورد در نظر می‌گیرند. داخل کابین بسیار آرام و بی صداست و کفی‌های لاستیکی بسیار ضخیم نیز به آرام‌تر شدن داخل کابین کمک زیادی کرده‌اند.

بررسی موتور کامیون اینترنشنال

موتور کامیون اینترنشنال به گونه ای ساخته شده است که این نوع ماشین ها مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت، نور خورشید، گرما و سرمای شدید دارند. هواکش های بسیار قوی و خنک کننده موتور در این نوع کامیون ها تعبیه شده است. کامیون اینترنشنال جدید حتی در برابر آلاینده ها هم مقاومت خوبی دارد.

در کامیون های اینترنشنال آینه های بسیار قوی را مشاهده می‌کنید که راننده به راحتی می‌تواند موقعیت ماشین را مورد کنترل قرار دهد. در واقع می‌توان گفت که ماشین اینترنشنال دارای سیستم فوق العاده پیشرفته است. به این نوع ماشین ها می توان ماشین های غول پیکر و قدرتمند گفت که برای کارهای سنگین ساخته شده اند. به طور کلی تسمه قطعات موتور و دیگر اجزای کامیون اینترنشنال به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بتواند تحمل بارهای بسیار سنگین را به راحتی داشته باشند.ماشین سنگین اینترنشنال

در حال حاضر بسیاری از ماشین ها در حال رقابت با کامیون اینترنشنال هستند. هر شرکتی سعی دارد برای این رقابت به تقویت موتور و ایجاد امکانات بیشتر در ماشین های جدید بپردازد. توجه داشته باشید که هماهنگی بسیار خوبی در بین قطعات ماشین سنگین اینترنشنال وجود دارد.. تمامی قطعات این نوع کامیون ها به قدری محکم هستند که در برابر آب و هوای نامناسب و ناهمواری های جاده بسیار مقاوم هستند. حتی داخل کامیون اینترنشنال هم فوق العاده راحت و باکیفیت ساخته شده است.

بررسی قیمت خرید و فروش کامیون اینترنشنال

همانطور که می دانید قیمت خودرو به روز میباشد و به طور کلی قیمت خودرو بر اساس قیمت دلار است. زمانی که دلار در کشور افزایش پیدا کند، قطعاً قیمت ماشین هم افزایش پیدا می کند. این روزها رقابت های بسیار زیادی در بازار جهانی برای خرید ماشین اینترنشنال وجود دارد.

کشورهای ثروتمند سعی دارند تا این ماشین را به قیمت های بالا خریداری نمایند. در نتیجه می توانیم بگوییم که تریلی اینترنشنال جدید مشتریان بسیار زیادی در بازار جهانی دارد. به همین علت کارخانه کامیون اینترنشنال هم این ماشین ها را به طور محدود عرضه می‌کند تا بازار تنظیم شود.

دریافت بار بشکل رایگان و توافقی

مشکلات بسیار زیادی برای خرید کامیون اینترنشنال به علت تحریم ها وجود دارد. قیمت این ماشین ها در بازار سیاه بسیار بالا است. امن ترین بازار جهانی نمایشگاه بین المللی شهر دبی و نمایشگاه بین المللی تهران است که می توانید آنها را خریداری کنید.

جمع بندی نهایی

در مجموع می‌توان گفت کامیون اینترنشنال پرواستار تریپر مدل ۲۰۱۸، یک کامیون مدرن و امروزی است که ویژگی‌های یک کامیون آمریکایی را دارد و این خصوصیت را با رانندگی پویا و کابینی راحت ترکیب کرده و در میان رقبا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. علاقه‌مندان به کامیون‌های اینترنشنال باید این محصول جدید از این برند معروف را با جدیت بررسی کنند و آن را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای خرید در نظر بگیرند.

پیشنهاد میکنیم مقالات ” بارنامه چیست ” ” آموزش سریع استعلام کارت هوشمند راننده در آسان خدمت ” بررسی  را نیز مطالعه نمایید.