زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به صرفه نبودن حمل بار ترانزیتی برای کامیون داران

محمد کاظم نیمه فروش راننده کامیون و فعال ترانزیتی نسبت به افزایش هزینه‌های رانندگان حمل‌ ونقل بین‌المللی در مسیرهای ترانزیتی هشدار داد.

این فعال ترانزیتی درباره این افزایش هزینه ها گفت: به دلیل شرایط حاکم بر بخش حمل کالای بین‌المللی میزان بار در این مسیر کاهش پیداکرده است ضمن اینکه افزایش هزینه‌ها انگیزه رانندگان ترانزیتی را کاهش داده است.(برای خواندن اطلاعات بیشتر در مورد کرایه حمل بار،کلیلک کنید)

او همچنین در مورد شرایط ارزی گفت: شرایط ارزی امکان تأمین هزینه‌های بین ‌راهی رانندگان را سخت کرده است ضمن اینکه قیمت ارز مشخص نبوده ودائما در حال نوسان است و ما حتی نمی‌توانیم از بازار آزاد، ارز مورد نظر را تأمین کنیم.

 

 

محمد کاظم نیمه فروش فعال بخش ترانزیت
محمد کاظم نیمه فروش فعال بخش ترانزیت

 

نیمه ‌فروش با بیان اینکه رانندگان در مسیرهای اروپایی و به‌خصوص اوکراین نمی‌توانند ارز مورد نظر خود را تأمین کنند، گفت: از بخشنامه ارزی بانک مرکزی هم چیزی نصیب ما نشد و لااقل در استان ما (آذربایجان شرقی) این بخشنامه اجرا نمی‌شود وارزی که وعده آن داده شده به رانندگان ترانزیت اختصاص داده نشده است، ما حتی برای دریافت این ارز و با داشتن تمام مدارک مورد نیاز به بانک‌ها در سطح شهر تبریز مراجعه کردیم اما موفق به تأمین ارز مورد نیاز نشدیم.

 این فعال ترانزیتی توضیح داد که پیش‌ تر در مسیرهای اروپایی امکان تأمین ارز در مرز وجود داشت و ما می‌توانستیم در مرز بازرگان ارز مورد نظر را به‌صورت آزاد خریداری کنیم اما اکنون تأمین ارز به ‌صورت آزاد قاچاق محسوب می شود و یا اینکه اصلاً فروشنده‌ای وجود ندارد.

نیمه ‌فروش در آخر از نحوه توزیع لاستیک نیز گلایه کرد و گفت: بحث لاستیک هم  وجود دارد و ما نتوانستیم لاستیک موردنظر را در سطح استان تأمین کنیم که نشان می‌دهد در توزیع لاستیک هم نظارتی وجود ندارد و ما با مشکلات جدی در این زمینه مواجه هستیم.