زمان مطالعه: < 1 دقیقه
استان یزد از نظر جابه جایی کالا در میان ۳۱استان کشور، رتبه هفتم را کسب کرد.

راهداری و حمل‌و‌نقل استان یزد در ۲ بخش جابه‌جایی مسافر و حمل بار و نگهداری، حفظ و ایمنی جاده فعالیت دارد که تنها در بخش راه‌ها چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان وضعیت راهبردی یزد در مسیر کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور افزود: هم اکنون در استان ۷۲۶ کیلومتر بزرگراه ، ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی ، ۹۶۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۲۴۷ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

محسن صادقیان با بیان اینکه نظارت بر حجم بالای راه های استان به طور فیزیکی بسیار دشوار است، ادامه داد: به همین منظور ۴۹ دستگاه دوربین ثبت تخلف رانندگی، ۲۴ دستگاه دوربین نظارتی و ۷۷ دستگاه تردد شمار در استان نصب شد که متوسط سرعت را نیز ثبت می کند و بخش عمده کاهش تلفات جاده ای مربوط به همین سیستم است.

صادقیان تصریح کرد: یزد دومین استان معدنی کشور با بالاترین سهم حمل‌و‌نقل مواد معدنی و سومین صادرکننده کاشی و سرامیک ایران محسوب می شود و در عین حال با وجود کمبود آب، سالانه بیش از ۴۰۰هزار تن محصولات گلخانه ای تولید می‌کند.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه تمام بخش‌های حمل و نقل استان گفت: یزدی‌ها در کنار تلاش، سعی کرده اند با بهره گیری از علم و بهره وری که سرآمد هستند ضمن استفاده از تکنولوژی­های نوین در نگهداری جاده‌ها، هزینه های اجرایی را کاهش دهند و صرفه‌جویی ۳۰ تا ۵۰ درصدی در عملیات اجرایی داشته باشند.