چطور سرحال و هوشیار رانندگی کنیم؟ - آسان پدیا
چطور سرحال و هوشیار رانندگی کنیم

چطور سرحال و هوشیار رانندگی کنیم؟

 دلایل اصلی بروز تصادفات رانندگی در سراسر جهان به دلیل کاهش تمرکز راننده و خواب‌آلودگی حین رانندگی است.

محققان دانشگاه Wheeling Jesuit University در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مصرف خوراکی‌های حاوی دارچین یا نعنا می‌تواند سبب افزایش سطح هوشیاری، تمرکز، رفع خستگی و خواب‌آلودگی در راننده و حتی مسافران در حین مسافرت‌های طولانی‌مدت شود.

متأسفانه یکی از دلایل اصلی بروز تصادفات رانندگی در سراسر جهان به دلیل کاهش تمرکز راننده و خواب‌آلودگی او است و همه‌ساله باعث مرگ میلیون‌ها انسان می‌شود، به همین دلیل کارشناسان در سراسر دنیا از انواع فناوری‌ها و دستگاه‌ها برای برطرف کردن این مشکل استفاده می‌کنند.

ازجمله سیستم آلارم در خودرو یا نصب ضربه‌گیر در کف جاده‌ها، اما مهم‌ترین راه تمرکز خود راننده از طریق خوردن مواد غذایی مقوی و تقویت‌کننده تمرکز و نیز استراحت کافی قبل و در حین رانندگی طولانی است.( برای مطالعه اینکه چطور راننده سالم تری باشید کلیک کنید)

چای دارچین و نعناع برای جلوگیری از خواب‌آلودگی

کارشناسان براین اساس توصیه می‌کنند راننده‌ها به‌عنوان یک نوشیدنی حین سفر چای‌دارچین یا چای نعناء بنوشند، همچنین جویدن آدامس نعنایی یا دارچینی و نیز خوردن شیرینی یا خوراکی حاوی دارچین نیز می‌تواند سبب افزایش سطح تمرکز در راننده‌ها شود.

خوردن غذاهای ساده و بر انرژی و نه غذاهای چرب و شور همگی می‌تواند باعث افزایش سطح تمرکز در راننده شود، همچنین توقف و استراحت‌های کوتاه در حین رانندگی، کمی پیاده روی و خوردن مواد غذایی به‌ویژه مایعات، پایین کشیدن پنجره‌ها و تنفس هوای تازه، گوش کردن به موسیقی و صحبت با اطرافیان به شرطی که تمرکز راننده به هم نخورد همگی می‌تواند از بروزحوادث جاده‌ای و تصادفات مرگبار جلوگیری کند.

راننده هنگام رانندگی باید کاملاً راحت باشد، پوشیدن البسه یا کفش نامناسب، همچنین عدم تنظیم صندلی راننده و یا نقص فنی در خودرو همگی می‌تواند باعث خطرات شدید برای فرد و سایر سرنشینان ماشین شود

جهت گوش فرادادن به متن بالا،صوت زیر را گوش دهید

کوثر کارشناس دیجیتال مارکتینگ است و به علت استعداد و علاقه زیادی که در زمینه بازاریابی و تبلیغات آنلاین دارد در این حوزه فعالیت می‌کند.

پاسخی بگذارید