- 1. جمعآوری و حمل پسماند برای کامیونها کاری دشوار است ولی اگر کامیون قوی باشد و به خوبی نیز تجهیز شده باشد میتوان این کار را به راحتی و با تعداد کمتری کارگر انجام داد. این واقعیتها دست به دست هم داده و کمپانی ماک را بر آن داشتهاند تا دست به تولید کامیون کلاس هشت LR بزند.
- 2. کامیون LR نخستین بار در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه ویست اکسپو رونمایی و در پاییز گذشته به روزرسانی شد. از آن زمان تاکنون کمپانی ماک به دلایل مختلفی این فرصت را در اختیار کارشناسان قرار نداده بود تا این کامیون جدید را بررسی کنند ولی به تازگی این فرصت را در اختیار آنها قرار داده است.
- 3. موتور کامیون ماک LRقادر است ۳۵۵ اسببخار نیرو تولید کند و در کنار گیربکس اتوماتیک و شش سرعته Allison 4500 قرار گرفته است. شاسیهای ماک و سیستم تعلیق mRide نیز در آن به کار رفته اند، ترمزهای بادی نیز با کمی فشار بر روی پدال ترمز، کامیون را سریع متوقف میکنند.
جمعآوری و حمل پسماند برای کامیونها کاری دشوار است ولی اگر کامیون قوی باشد و به خوبی نیز تجهیز شده باشد میتوان این کار را به راحتی و با تعداد کمتری کارگر انجام داد. این واقعیتها دست به دست هم داده و کمپانی ماک را بر آن داشتهاند تا دست به تولید کامیون کلاس هشت LR بزند.
کامیون LR نخستین بار در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه ویست اکسپو رونمایی و در پاییز گذشته به روزرسانی شد. از آن زمان تاکنون کمپانی ماک به دلایل مختلفی این فرصت را در اختیار کارشناسان قرار نداده بود تا این کامیون جدید را بررسی کنند ولی به تازگی این فرصت را در اختیار آنها قرار داده است.
طبق نظر کارشناسان، ارتفاع ماک LR از سطح زمین بسیار کم است و یکی از اهداف مهندسان ماک از طراحی این کامیون نیز همین بوده است که ارتفاع تا جایی که ممکن است پایین بیاید. البته با این که تعداد تجهیزات اتوماتیک و هیدورلیک برای بلند کردن سطلهای زباله بسیار زیاد شده است، با این حال رانندگان مجبورند در طول شیفت کاریشان بارها از ماشین پیاده بشوند. البته ارتفاع کم کامیون از سطح زمین که به پانزده و نیم اینچ میرسد، باعث میشود راننده با ایمنی بیشتری سوار و پیاده بشود.
طراحی بدنه ماک LRبسیار شسته رفته است و هیچ سیمکشی یا لوله هیدرولیکی روی آن به چشم نمیخورد. سادهسازی سیمکشی و خطوط هیدرولیک باعث شده است کامیون زیباتر به نظر برسد و بلند کردن سطلها نیز با راحتی بیشتری صورت بگیرد. قسمت جلویی کامیون، جلو پنجره و شیشه جلو را نیز میتوان به راحتی و با باز کردن چند پیچ برداشت. صفحه آهنی سقف نیز به گونهای طراحی شده است که به عنوان بادشکن عمل کند و از ورود آب باران به شیشههای جلو و جانبی و همچنین دربها جلوگیری کند.
موتور دیزل ماک MP7 که روی این کامیون سوار شده است پس از روشن کردن قدری پر سر و صدا به نظر میرسد ولی شنیدن این صدا از کابین کامیونی که رو به جلو طراحی شده است، زیاد هم دور از انتظار نیست. لازم به ذکر است که مهندسان ماک برای کاهش صدای موتور و سیستمهای هیدرولیکی نهایت تلاششان را کردهاند.
موتور کامیون ماک LRقادر است ۳۵۵ اسببخار نیرو تولید کند و در کنار گیربکس اتوماتیک و شش سرعته Allison 4500 قرار گرفته است. شاسیهای ماک و سیستم تعلیق mRide نیز در آن به کار رفته اند، ترمزهای بادی نیز با کمی فشار بر روی پدال ترمز، کامیون را سریع متوقف میکنند.
دید راننده از اطراف بسیار عالی است و کامیون در سرعتهای پایین بسیار بی صداست. توجه داشته باشید این کامیون بیشتر عمر کاریاش را در سرعتهای پایین سپری میکند. به لطف دید دید وسیعی که راننده از اطراف دارد، تشخیص موانعی مانند خودروهای پارک شده در کنار خیابان بسیار راحت است. دوربینهای نصب شده در اطراف نیز به راننده اجازه میدهد با اعتماد به نفس بیشتری به کارش ادامه بدهد.
کمپانی ماک سهم بسیار زیادی در بازار کامیونهای حمل پسماند دارد و ماک LRنیز از زمان عرضهاش تاکنون بسیار خوب و مثبت ظاهر شده است. مهندسان ماک به حرفهای رانندگان فعال در این حوزه گوش دادهاند و یک طراحی بسیار مدرن با تأکید زیاد بر روی جزئیات ارائه کردهاند که به خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان کنونی و مشتریان آینده خواهد بود.