زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آن طور که به تازگی اعلام شده، کمپانی ولوو به تازگی تولید کشنده VNL 670 را به طور کامل کنار گذاشته و به تولید کشنده VNL 760 رو آورده است. کشنده VNL 670 که از سال ۲۰۰۲ در خط تولید کمپانی ولوو قرار داشته و بیشترین آن فروش در آمریکای شمالی بوده است، نخستین کشنده کلاس ۸ ولوو بود که توانست توجه مشتریان را برای سال‌های متمادی به سوی خودش جلب کند.

گوران نیبرگ، مدیر ولوو تراکس در آمریکای شمالی می‌گوید: «متوقف کردن تولید کشنده VNL 670 و رو آوردن به تولید مدل جدید VNL 760، آخرین قدم در سفر طولانی ما برای تولید کردن کشنده‌ای بسیار ایمن، راحت و کم مصرف و عرضه آن به بازارهای جهانی است. طراحی منحصر به فرد، مصرف پایین و کابین داخلی بسیار کارآمد باعث شده است ولوو VNL 760 جانشین بسیار مناسبی برای ولوو VNL 670 باشد.»

کشنده VNL 760 بر اساس طراحی جدید کمپانی ولوو ساخته شده است و به منظور کاهش اثر آشفتگی جریان هوا، از ویژگی‌های آیرودینامیک جدیدی بهره می‌برد. البته راحتی راننده نیز در کانون توجه طراحان قرار داشته است و همه دسته‌ها و دکمه‌های کنترلی در دسترس هستند. آمپرها نیز بزرگ و خوانا هستند و راننده برای استفاده از آن‌ها هیچ مشکلی ندارد.

کشنده VNL 760

کشنده  VNL 760 به صورت استاندارد به موتور D13 ولوو و گیربکس ۱۲ سرعته و دو وضعیته I-Shift مجهز است ولی می‌توان آن را به صورت سفارشی به موتور توربو D13 Compound نیز مجهز کرد. این موتور توربو دارای سیستمی است که می‌تواند حرارت اضافی را از اگزوز جذب کرده و ۵۰ اسب‌بخار نیروی اضافی از آن تولید کند. این نیروی اضافی مستقیم به میل‌لنگ فرستاده می‌شود و کمک زیادی به صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌کند. کشنده ولوو VNL 760 با موتور ۱۵ لیتری کامینز X15 نیز قابل خریداری است.

سیستم Active Driver Assist به صورت استاندارد برای این کشنده ارائه می‌شود. این سیستم که با دوربین و رادار کار می‌کند، ترکیبی است از سیستم پیشگیری از تصادف و ترمز اکتیو که حتی وسایل نقلیه متوقف را هم تشخیص می‌دهد. سیستم کنترل پایداری الکترونیک نیز به صورت استاندارد عرضه می‌شود و دست رفتن کنترل کشنده، احتمال قیچی کردن یا چپ کردن را  به موقع تشخیص و به راننده اطلاع می‌دهد.

علاوه بر این، همه مدل‌های این کشنده به صورت استاندارد به سیستم تشخیص عیب از راه دور (Remote Diagnostics) مجهز هستند که امکان نظارت بر عملکرد موتور و گیربکس از راه دور را فراهم کرده و کدهایی برای رفع اشکال ارسال می‌کند. همین سخت‌افزار امکان به روزرسانی و برنامه‌ریزی از راه دور را هم فراهم می‌کند.