زمان مطالعه: ۶ دقیقه

نسل جدید کامیون هینو سری ۵۰۰ سال گذشته به بازارهای جهانی معرفی شد و تاکنون توانسته محبوبیت بسیار زیادی به دست بیاورد. میزان فروش این کامیون توربوشارژی به اندازه‌ای بالا بوده است که برند ژاپنی هینو را در سال ۲۰۱۷ و در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ جزو پر فروش‌ترین برندهای این صنعت قرار داده است.

معرفی کامیون هینو در ایران

برند خودروی هینو موتورز یکی از لوکس ترین و محبوب ترین خودروهای سنگین بازار ایران است. هینو موتورز یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی است. این شرکت معروف در زمینه تولید انواع کامیون ، اتوبوس و موتورهای دیزلی فعالیت دارد و ماشین آلات باکیفیت تولید می کند. این شرکت معروف به عنوان بزرگترین شرکت تولید ماشین آلات سنگین در ژاپن شناخته می شود و محبوبیت زیادی در بین مردم دارد.

کامیون هینو موتورز بر اساس استانداردهای جهانی تولید شده و طرفداران زیادی دارد. سازنده این دستگاه سنگین یکی از بهترین شرکت ها بوده و محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید می کند. همانطور که می دانید در خرید خودروی سنگین باید به برند آن توجه کرد. با انتخاب یک برند قابل اعتماد می توانید یک ماشین فوق سنگین داشته باشید و با خیالی آسوده به خیابان ها بروید.

معرفی کامیون هینو

برند هینو موتورز می تواند در مدت کوتاهی اعتماد مردم را جلب کند و یکی از محبوب ترین برندها همچون شرکت اسکانیا و … باشد. کامیون سنگین هینو موتورز بهترین انتخاب برای شما و یکی از بهترین برندهای بازار است. بنابراین می توانید با خیال راحت آن را بخرید و هر باری را که می خواهید حمل کنید. ماشین آلات سنگین برای حمل بارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و نقش بسیار مهمی در بازارگاه اینترنتی حمل و نقل دارند.

کامیون هینو GH 1832 از سری هینو ۵۰۰، کامیونی است که ۳۸ تن ظرفیت دارد و به یک موتور شش سیلندر و توربو دیزل مجهز شده است که ۳۲۰ اسب‌بخار نیرو و ۱۲۷۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور قوی در کنار یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته Allison قرار گرفته است.

از دیگر تجهیزات این کامیون می‌توان به سیستم WABCO که به حسگر دنده عقب و ترمز اتوماتیک دنده عقب مجهز است اشاره کرد. (برای آشنایی بیشتر با موتورهای دیزلی پیشنهاد میکنیم مقاله ” موتور دیزل چیست؟ چگونه کار میکند و چند مدل دارد ” را مطالعه نمایید.)

دریافت بار بشکل رایگان و توافقی

این سیستم به این منظور طراحی شده است تا به رانندگان کمک کند به راحتی پارک کنند و بارشان را به راحتی در بارانداز‌ها تخلیه کنند. سیستم WABCO از دو حسگر عقب و یک نمایشگر بر روی داشبورد بهره می‌برد که بسیار خوانا است. هنگام حرکت به سوی جلو یا عقب و نزدیک شدن به یک شیء ثابت، حسگرها به صورت خودکار ترمزها را درگیر می‌کنند تا از بروز تصادف پیشگیری کنند.

وقتی این سیستم در کنار دوربین دید عقب قرار می‌گیرد، کارش را بسیار خوب انجام می‌دهد و احتمال بروز تصادف را به حداقل می‌رساند. ناگفته نماند که نسل جدید هینو ۵۰۰ به سیستم هشدار عبور از خط نیز مجهز شده است.

این سیستم به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شده است که وقتی با سرعت‌های بالای ۸۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی می‌کنید وارد عمل شود و کارش را بسیار خوب انجام می‎دهد. در مجموع می‌توان گفت این سه تجهیز جدید به رانندگان کمک زیادی در انجام وظایف روزمره‌شان خواهند کرد و بسیار کاربردی خواهند بود.

رانندگی با این کامیون در مسافت‌های طولانی راحت است و راننده را خسته نمی‌کند. موتور در کنار گیربکس Allison کارش را به خوبی انجام می‌دهد و در دورهای پایین نیز گشتاور خوبی در اختیار راننده قرار می‌دهد. به محض این‌که پایتان را از روی پدال گاز بردارید، سرعت کامیون کم می‌شود و گیربکس به صورت اتوماتیک دنده را سنگین می‌کند تا گشتاور بیشتری تولید شود.

کامیون هینو سری 500

فرمان هینو ۵۰۰ جدید نیز خوش دست و سبک است. این کامیون هنگام تردد در شهر نیز بسیار خوب عمل کرده و از پیچ‌های باریک و کم عرض به راحتی عبور می‌کند. دید راننده از اطراف به لطف وجود آینه‌های بزرگ بسیار عالی است و همه زوایا قابل دیدن هستند. حتی چرخ‌های عقب نیز از داخل آینه‌ها قابل دیدن هستند و این امر به راننده کمک می‌کند بهتر از پیچ‌های تند عبور کند. سیستم کنترل پایداری نیز به صورت استاندارد برای این کامیون عرضه شده است.

اگر راننده تصمیم بگیرد در توقف‌های بین راه در داخل کابین استراحت کند، فضای کافی برایش وجود دارد. صندلی راننده نیز بسیار جادار است و تنظیمات مناسبی دارد. علاوه بر این، پایه فرمان نیز قابل تنظیم است و راننده با استفاده از این امکانات می‌تواند وضعیت قرارگیری‌اش به خوبی تنظیم کند.

در داخل کابین، رادیو دیجیتال نیز به چشم می‌خورد. صفحه نمایشگر اطلاع‌رسانی و تفریحات و سرگرمی نیز عالی به نظر می‌رسد ولی قدری کوچک است و این امکان وجود دارد که هنگام حرکت قدری حواس راننده را پرت کند.پاپ آپ نصب برنامه اعلام کننده

دکمه‌های کنترل رادیو نیز روی غربیلک فرمان تعبیه شده‌اند، صفحه کیلومترشمار و مسافت‌سنج به اندازه کافی بزرگ هستند و خواندن آن‌ها هنگام حرکت آسان است، علاوه بر این‌ها، دو صفحه نمایشگر اطلاعات نیز در کنار آن‌ها به چشم می‌خوردند.

یکی از این صفحات نمایشگر، فشار باد تایرها، میزان سوخت موجود در باک و دمای آب رادیاتور را نشان می‌دهد و نمایشگر دیگر، به یک سیستم مجهز است که راننده می‌تواند اطلاعات مربوط به میانگین سرعت، ساعت‌های حرکت و سایر اطلاعات را به صورت دلخواه روی آن مشاهده کند. محفظه‌های باری که بالای سر راننده تعبیه شده‌اند نیز بسیار کاربردی هستند.

تجهیزات ایمنی کامیون هینو جدید

ایربگ راننده و ایربگ قسمت شاگرد ماشین از ابتدایی ترین تجهیزات ایمنی در رابطه با کامیون های هینو هستند. سیستم کنترل پایداری یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که در این کامیون ها پیدا خواهید کرد. ترمزهای دیسکی روی هر چهار چرخ این کامیون ها ثابت شده و بسیار کاربردی هستند.

سیستم کنترل کشش یک ویژگی ایمنی مهم برای کامیون های هینو نسل جدید است. ترمز ABS نیز وسیله ای بسیار خاص است که بر روی انواع این کامیون ها نصب می شود. به طور کلی این نتیجه را از قسمت تجهیزات ایمنی می گیریم که کامیون های هینو بسیار مجهز هستند.

کامیون هینو جدید

بسیاری از لوازم جانبی و تجهیزات اصلی در نسل جدید این کامیون نصب شده است. این شرکت در طول این سال ها توانسته تجربیات زیادی در این زمینه کسب کند و این تجربه را در قالب نسل جدید این کامیون ها ارائه کند. در کامیون هینو شاهد حضور بسیاری از نابغه ها و متخصصان در این زمینه خواهید بود. بهترین محصول هینو طی این سال ها در میان سایر کامیون ها، کامیونت های با کیفیت بسیار بالای آن بوده است.

بررسی کامیون کمپرسی هینو

کامیون کمپرسی هینو یکی از رایج ترین وسایل نقلیه سنگین با اتاق حمل مواد یا مصالح است. برای انتقال شن و ماسه از مکانی به مکان دیگر یا سایر مصالح ساختمانی و معدنی قطعا به یکی از این خودروها نیاز دارید. در کمپرسی ها به لطف یونیت های هیدرولیک امکان بالا بردن کف عقب وجود دارد و زمانی که کامیون عقب می رود، تمام محتویات قسمت عقب کامیون روی زمین ریخته می شود. این دستگاه ها در سایزهای مختلف تولید می شوند.

کمپرسی ها بر اساس کارکرد و ظاهر و مشخصات فنی به دو دسته داخل جاده ای و آفرود تقسیم می شوند. هر کدام از این نوع کمپرسورها ویژگی های خاص خود را دارند.

کمپرسی های تمام زمینی با وزن ۲۵ تا ۲۷۲ تن و قدرت موتور از ۳۵۰ تا ۳۲۲۷ اسب بخار تولید می شوند. این کامیون ها سرعت پایینی دارند که معمولا بین ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت است. از دیگر ویژگی های کمپرسی های این دسته می ‌توان به مانورپذیری پایین اشاره کرد.

بررسی کامیون کمپرسی هینو

کامیون کمپرسی جاده ای برای حمل تجهیزات و کالا در جاده مناسب هستند که انعطاف پذیری بالایی نیز دارد. این کامیون ها سایز کوچکی دارند و دارای کارایی بالا نیز هستند.

برای ایجاد این دسته کمپرسی ‌ها از یک یا دو محور متحرک نیز استفاده می شود. سرعت بالا و قدرت موتور بالا از ویژگی های این دسته از کامیون ها می باشد. برخی از انواع کمپرسی های ۴ محوره دارای موتورهای ۴۲۰ اسب بخاری هستند. این نوع کمپرسی می تواند تا ۱۸ تن بار را در جاده ها حمل کند.

همراهان همیشگی آسان‌بار چنانچه مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته است پیشنهاد میکنیم مقالات ” بهترین کانال اعلام بار خاور ” و ” سریع ترین روش استعلام کارت هوشمند راننده ” را نیز مطالعه نمایید.

برخی از سوالات متداول

کامیون هینو چه نوع کامیونی است؟

نسل جدید کامیون هینو سری ۵۰۰ سال گذشته به بازارهای جهانی معرفی شد و تاکنون توانسته محبوبیت بسیار زیادی به دست بیاورد. میزان فروش این کامیون توربوشارژی به اندازه‌ای بالا بوده است که برند ژاپنی هینو را در سال ۲۰۱۷ و در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ جزو پر فروش‌ترین برندهای این صنعت قرار داده است.

ویژگی های مهم کامیون هینو ۵۰۰ چه می باشد؟

دکمه‌های کنترل رادیو نیز روی غربیلک فرمان تعبیه شده‌اند، صفحه کیلومترشمار و مسافت‌سنج به اندازه کافی بزرگ هستند و خواندن آن‌ها هنگام حرکت آسان است، علاوه بر این‌ها، دو صفحه نمایشگر اطلاعات نیز در کنار آن‌ها به چشم می‌خوردند. یکی از این صفحات نمایشگر، فشار باد تایرها، میزان سوخت موجود در باک و دمای آب رادیاتور را نشان می‌دهد.