زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در ابتدا باید دانست که سپهتن مخفف “سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان” است. سامانه سپهتن شامل یک دستگاه و مجموعه نرم‌افزارها و ساختارهایی است که می‌تواند به‌صورت یکپارچه با کنترل آنلاین تمامی خودروها، رعایت قوانین رانندگی توسط رانندگان را تضمین کند و تلفات جاده‌ای را کاهش دهد.

 

در همین زمینه جلسه‌ای تشکیل‌شده است که به کلیات آن اشاره می‌کنیم.با توجه به جلسات برگزارشده تصمیم بر آن شد تا نصب سپهتن بر روی کامیون‌های تجاری به آینده موکول شود.

درنتیجه جلسات کارگروه پیگیری مطالبات رانندگان مقرر شد تا زمانی که ساختار اصلی و پایه‌ای نصب دستگاه سپهتن روی کامیون‌های تجاری فراهم نشود و مبلغ تکلیفی وزارت نفت پرداخت نشود، نصب این دستگاه امکان‌پذیر نیست.

در ۲۱ خرداد این جلسه برگزار شد که در آن راجع به افزایش حق بیمه رانندگان و حقوق بازنشستگی حدود ۱.۳ و ۱.۵ درصد صحبت شد و موافقت لازم صورت گرفت.

در این جلسه بازنشستگی رانندگان با ۲۵ سال سن و ۵۵ سال سابقه کار بررسی و مشکلات ازکارافتادگی رانندگان آسیب‌دیده، افزایش پلکانی حق بیمه به سلیقه راننده و افزایش حقوق به‌اندازه کارمندان ارشد و کارکنان دولت، تهیه و توزیع لاستیک؛ قطعات و روغن‌موتور توسط وزارت صنعت معدن و تجارت از مواردی بود که موردبررسی قرار گرفت.

 

نصب سپهتن برای کاموینداران

 

در ادامه خبرهای منتشرشده در فضای مجازی این قول داده‌شده که مدیران ارشد گمرک برای برطرف کردن مشکلات به وجود آمده برای رانندگان و کامیون داران اقدامات لازم را در رأس کار قرار می‌دهند. همچنین خواسته کانون کامیون داران بنا بر ورود یک کامیون جدید در مقابل خروج کامیون قدیمی به‌شرط اقساط موردبررسی قرار گرفت.( برای مطالعه مزایای حذف بارنامه کاغذی کلیک کنید)

در پایان این جلسه به موضوع مشکل کامیون دارانی که بر اساس قیمت مقرر در زمان ثبت‌نام وجه کامیون خود را به شرکت خودروساز پرداخت کرده‌اند و این موضوع کاملاً ازنظر قانونی توجیه شده است پرداخت و تصمیم بر این شد که شرکت خودروساز دیگر مجاز به طلب وجه اضافی از خریداران نیست.