زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کشنده تسلا سمی، فراتر از انتظار ظاهر خواهد شد!

به گفته ایلان ماسک، مدیر کمپانی تسلا، کشنده تمام برقی سمی (Semi) بسیار بهتر از آن‌چه قبلاً فکر می‌شد کار خواهد کرد و این امید وجود دارد که نسخه‌های جدیدتر با ویژگی‌های جدیدی که دارند، عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی داشته باشند.

حدود یک ماه پیش، این کشنده برقی برای انجام یک تست از کارخانه گیگافکتوری ۱ که در ایالت نوادا قرار دارد، به طرف کارخانه فرمونت در کالیفرنیا رفت و مسافت ۴۱۷ کیلومتری بین این دو کارخانه را با برق باتری‌هایش طی کرد.

گفته می‌شود کشنده تسلا سمی در طول مسیر چندین توقف نیز داشته است تا مشتریانی که سفارش خرید آن را داده‌اند بتوانند از آن بازدید کنند. از بین این مشتریان می‌توان به شرکت Aneheuser-Busch اشاره کرد که ۴۰ دستگاه تسلا سمی و همچنین چندین جایگاه‌ شارژ در نقاط مختلف کالیفرنیا سفارش داده است.

این اظهار نظر از طرف ایلان ماسک در حالی عنوان شده است که قرار است عملیات تحویل آخرین نسخه از سدان برقی Model 3 که بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر آن را سفارش داده‌اند، به زودی آغاز شود. از طرفی، برخی از کارکنان سابق تسلا به رسانه‌ها گفته‌اند که بیش از ۴۰% قطعاتی که تسلا برای Model 3 ساخته است، عیب و ایرادهایی دارند و ممکن است برای رفع این نواقص فراخوان داده شود.

*به تعویق افتادن کامیون تسلا تا سال ۲۰۲۰،دلیل این تعویق را اینجا بخوانید

علاوه بر این، گزارش‌هایی به دست رسیده است مبنی بر این که کمپانی تسلا تلاش می‌کند سرمایه‌گذاران را متقاعد کند که این ایرادها بسیار جزئی هستند و در نتیجه تلاش تسلا برای “کامل شدن” به وجود آمده‌اند.

قرار است تولید کشنده تمام برقی تسلا سمی به صورت انبوه از سال آینده آغاز شود و تاکنون بیش از ۱۴۰ دستگاه از آن سفارش داده شده است.