زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اواخر سال گذشته کمپانی ماک اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۱۸  سیستم تلماتیکس GuardDog Connect را ارتقاء بدهد و این امکان را به وجود بیاورد که کامیون‌های ماک قابلیت به روزرسانی از راه دور را پیدا کنند و ظاهراً این کمپانی به تازگی به وعده‌اش عمل کرده است.

سیستم Mack Over The Air ، یک سیستم جدید برای به روزرسانی نرم‌افزار موتور از راه دور است که روی موتورهای ماک مدل ۲۰۱۷ و بعد از آن نصب شده است. این سیستم جدید مشتریان را قادر می‌سازد بدون این‌ که برنامه روزانه آن‌ها دچار اختلال شود، موتورها را به روزرسانی کرده و این اطمینان خاطر را پیدا کنند که کامیون‌شان در بهترین وضعیت عملکرد قرار دارد.

 

بروز رسانی موتور ماک

 

از اکتبر سال ۲۰۱۷ تاکنون، حدود ۳,۵۰۰ کامیون از مزایای سیستم Mack Over The Air بهره‌مند شده‌اند. در این مدت، کمپانی ماک بیش از ۳۸۰ مورد به روزرسانی را در مورد موتور کامیون‌ها اعمال کرده و بیش از ۵۰۰ روز در وقت مشتریان صرفه‌جویی کرده است. زمان مورد نیاز برای به روزرسانی نیز از چند روز به چند دقیقه کاهش داده شده است.

علاوه بر این، سیستم Mack Over The Air امکان نظارت و برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات بر روی ۶۵,۰۰۰ کامیون ماک که در حال انجام خدمات بودند را نیز به وجود آورده است. این سیستم جدید که مبتنی بر برنامه GuardDog Connect کار می‌کند، به صورت استاندارد برای همه کامیون‌های ماک ارائه می‌شود تا موارد به روزرسانی را به طور مستقیم به دست مصرف کننده برساند.

روزرسانی موتورهای ماک

 

هنگامی که عملیات به روزرسانی آغاز می‌گردد، معمولاً حدود ۲۳ دقیقه طول می‌کشد تا تمام بشود. رانندگان می‌توانند هنگام توقف در طول مسیر یا هنگام صرف غذا، به راحتی این عملیات را انجام بدهند، البته موتور کامیون باید روشن باشد ترمز دستی هم بالا کشیده شده باشد تا عملیات به روزرسانی شروع شود.

در حال حاضر، به روزرسانی از طریق سیستم Mack Over The Air به صورت رایگان برای همه کامیون‌های ماک که دو سال گارانتی آن‌ها تمام نشده است انجام می‌شود ولی مشتریان می‌توانند این دوره را پس از پایان این مدت تمدید کنند.