زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آن‌چه مسلم است این است که تیم طراحی و مهندسی کمپانی ولوو چندین دهه کار و تلاش کرده است تا توانسته به این نقطه برسد و با افتخار عرضه نسل جدید کشنده‌های اسکانیا را اعلام کند. عرضه کشنده‌های نسل جدید مدل ۲۰۱۸ ، نخستین بار در دنیا در بازار استرالیا صورت خواهد گرفت و از نقاط قوت آن می‌توان به کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت برای موتورهای شش سیلندر و کاهش ۱۰ درصدی برای موتورهای هشت سیلندر اشاره کرد.

محور جلو همه کشنده‌های جدید، قدری جلوتر آمده و همین امر به طراحان اجازه داده است صندلی راننده را ۶۵ میلی‌متر به شیشه جلو و ۲۰ میلی‌متر به درب نزدیک‌تر کنند. کمپانی اسکانیا معتقد است این کار نه تنها دید راننده از جاده و محیط اطراف را افزایش می‌دهد، بلکه فضای بیشتری نیز در پشت صندلی‌ها به وجود می‌آورد.

طراحی جدید این امکان را نیز به وجود آورده است که ستون‌های اول کابین کمی به سمت عقب بروند و ارتفاع داشبورد نیز در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌ پایین‌تر بیاید. در آخر نیز باید گفت مهم‌ترین تغییراتی که صورت گرفته‌اند عبارتند از عرضه ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و کیسه هوای پرده‌ای جانبی به صورت استاندارد.

 

 

گفتنی است طراحی آیرودینامیک بهتر، از جمله فاصله کمتر بین پنل‌های بدنه، باعث شده است حدود ۲ درصد از هزینه سوخت کم بشود. علاوه بر این، به روزرسانی‌هایی که بر روی اجزاء موتور از جمله بر روی سرسیلندر، انژکتورها و سیستم خنک کننده صورت گرفته، باعث شده است میزان مصرف سوخت باز هم پایین‌تر بیاید. آن طور که کمپانی سازنده اعلام کرده، نسل جدید کشنده‌های اسکانیا ۵۰۰,۰۰۰ کیلومتر مورد آزمایش قرار گرفته و امتحانش در مورد کاهش مصرف سوخت را به خوبی پس داده است.

 

اسکانیای جدید با پیکربندی‌های P، G و R و موتورهایی متنوع در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. البته پیکربندی XT نیز قابل خریداری است که از سپرهای جلو حجیم‌تر، حفاظ چراغ‌های جلو و کابینی مقاوم در برابر نفوذ گرد و خاک بهره می‌برد.

مدل محبوب CrewCab نیز همچنان در اختیار طرفدارانش قرار خواهد گرفت و به خاطر برخورداری از سیستم تهویه مطبوع ارتقاء یافته‌اش، برای استفاده در ناوگان‌های آتش‌نشانی و انجام عملیات اطفاء حریق بسیار مناسب خواهد بود.