زمان مطالعه: < 1 دقیقه
شرکت فورد به‌تازگی محصول جدید خود را معرفی کرده است که علاوه بر قدرت بسیار بالا، مصرف بسیار مناسبی نیز دارد و می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین محصولات موجود در بازار بدل گردد.

به گزارش سیناپرس، معمولا وانت‌ها به‌عنوان خودروهایی پرقدرت ولی درعین‌حال پرمصرف به‌حساب می‌آیند ولی شرکت فورد قصد دارد تا این ساختار را دستخوش تغییر کند.جدیدترین محصول این شرکت که F-150 نام دارد، یک تحول بزرگ در وانت‌های دیزلی محسوب می‌گردد.

این خودرو که قرار است تا در سال ۲۰۱۸ عرضه شود، نسخه‌ای جدید از مدل‌های قدیمی با همین نام است.مدل قبلی این خودرو دارای موتوری ۶.۷ لیتری با ۸ سیلندر بود ولی مدل جدید، یک موتور ۳ لیتری و ۶ سیلندر را در اختیار راننده قرار می‌دهد ولی درعین‌حال قدرتی برابر با نسل‌های قبلی دارد.

 

خودروی جدید فورد با مصرف بهینه سوخت
خودروی جدید فورد با مصرف بهینه سوخت

 

این کاهش ظرفیت و تعداد سیلندرها به نحوی انجام شده است که بر روی عملکرد خودرو تاثیر منفی نگذارد. با این حال مزیت اصلی این تغییر، کاهش مصرف سوخت است.

وانت F-150 می‌تواند با مصرفی نزدیک به ۷.۸ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر، یکی از برترین‌های این رده باشد.این مدل به یک جعبه‌دنده ۱۰ دنده اتوماتیک مجهز است که می‌تواند تجربه رانندگی روانی را به ارمغان بیاورد.

توان خروجی این وانت برابر با ۲۵۰ اسب بخار است. شایان‌ذکر است که هنوز قیمت این محصول مشخص نشده است.