زمان مطالعه: ۲ دقیقه

راننده کامیون بودن کار راحتی نیست. رانندگان زندگی خودشان را به دور از خانواده می‌گذرانند و داشتن یک سبک زندگی مناسب در جاده واقعاً دشوار است. بیشتر رانندگان کامیون این شغل را به خاطر درآمدش انتخاب کرده‌اند، ولی وجود رستوران‌های وسوسه انگیز و فروشگاه‌های بزرگ در طول مسیر می‌توانند به راحتی توجه آن‌ها به سوی خودشان جذب کنند، به این ترتیب، رانندگان چگونه می‌توانند در هزینه‌های خودشان صرفه جویی کنند؟

شاید مهمترین نکته‌ این باشد که رانندگان  هزینه‌ها را هوشمندانه مدیریت کنند. در ادامه مطلب به چند نکته اشاره خواهد شد که رانندگان با رعایت آن‌ها می توانند ضمن این که در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنند، زندگی راحتی نیز بر روی جاده داشته باشند.

*بودجه خودتان را برای یک هفته تعیین کنید

بدون تعیین یک بودجه خاص، نمی‌توان در هزینه‌ها صرفه جویی کرد. متأسفانه، فقط تعداد کمی از رانندگان کامیون از قبل بودجه ای برای خودشان تعیین می‌کنند و این اشتباه بزرگی است. بهترین روش برای تعیین بودجه این است که آن را به صورت هفتگی تنظیم و مشخص کنید. برای این کار، ابتدا ببینید چقدر باید پول خرج کنید و چه مقدار در خانه خواهید ماند. هزینه خودتان را محاسبه کرده و در آخرین تجزیه و تحلیل مشخص کنید که چه مقدار از این هزینه‌ها واقعاً ضروری هستند. این کار را به صورت هفتگی انجام بدهید تا پول مناسبی را پس‌انداز کنید.

*یک یخچال بخرید تا غذاهای سالم‌تری بخورید

داشتن یخچال در داخل کامیون نعمت بزرگی است. به جای این که در رستوران‌های فست فود غذا بخورید، یک یخچال بخرید و شروع کنید به خوردن غذاهای سالم. فست فودها گران و ناسالم هستند و به طور قطع پول‌تان را هدر خواهید داد. تنها کاری که در این خصوص باید انجام بدهید این است که یک یخچال قابل حمل خریداری کرده و عزم تان را برای داشتن یک رژیم غذایی سالم جزم کنید. ایستادن در توقفگاه ها و خریدن فست فود را هم به کلی فراموش کنید! تأثیر این کار بر روی بودجه شما به سرعت نمایان خواهد بود و هزینه‌ای که بابت خرید یخچال کرده‌اید نیز به زودی جبران می‌شود. وقتی از این سرمایه گذاری به خوبی استفاده کنید، از جهات زیادی هزینه های شما را کاهش خواهد داد.

*به دنبال تخفیف و کارت‌های جایزه بگردید

هنگام حرکت در جاده ممکن است با فروشگاه های زیادی روبرو بشوید که اجناس‌شان را با تخفیف می فروشند و یا به ازاء مقدار مشخصی خرید، یک کارت جایزه به شما می‌دهند. این تخفیف‌ها و کارت‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند و به شما کمک کنند هزینه صرفه جویی شده را بابت خرید غذا، سوخت یا حتی استحمام صرف کنید.(برای دریافت کد تخفیف ها می توانید از سایت هایی مثل تخفیفان و نت برگ برای خدمات متنوع استفاده کنید و هزینه های کمتری را پرداخت کنید)