زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از آن جایی که ایالت اونتاریو آموزش بدو خدمت را برای رانندگان حرفه‌ای اجباری کرده است، کسب و کارهای فعال در این حوزه باید در استخدام رانندگان، دقت بیشتری کرده و مطمئن شوند که فقط رانندگان آموزش دیده را استخدام می‌کنند. از نظر حقوقی، وضعیت پر ابهام رانندگان، مسئله‌ای است که همیشه مطرح است. برای جلوگیری از وجود ابهام در مورد رانندگان، شرکت‌ها باید ببینند در چه مواردی به کارگیری رانندگان قراردادی مستقل بیشترین نفع را برایشان دارد. استفاده از رانندگان خود شرکت حمل و نقل، به آن‌ها اجازه می‌دهد از بروز برخی مشکل قانونی جلوگیری کنند.

اگر شرکت حمل و نقل ناگزیر به استفاده از رانندگان قراردادی مستقل باشد بایستی در خصوص اعلام آن کاملا شفاف عمل کند. اگر شرکتی از حقوق راننده، بیمه تامین اجتماعی و مالیات کسر می کند، پس راننده یک کارمند محسوب می‌شود. با این حال، وزارت کار و آژانس درآمدهای کانادا (CRA)، گاهی اوقات مستقل بودن را به گونه‌ای دیگر تعبیر می‌کنند.

اگر شرکتی به رانندگان خود مالک اجازه حمل کالا برای دیگر شرکت‌های حمل و نقلی را نمی‌دهد، آن راننده یک کارمند محسوب می‌شود. اگر راننده مربوطه یونیفرم و لباس کاری مخصوص یک شرکت حمل و نقل را بپوشد مستخدم  محسوب می شود. همچنین، یک راننده قراردادی مستقل باید مجاز باشد باری را به شرکت دیگری که با آن قرارداد دارد بسپارد که این کار ممکن است گاهی اوقات نقض قانون به شمار بیاید. اگر یک گام جلوتر برویم، محول کردن حمل یک بار به یک راننده قراردادی مستقل را می‌توان به عقد قرارداد فرعی تعبیر کرد.

وقتی شما به عنوان یک شرکت حمل و نقل، حمل باری را می پذیرید و سپس حمل آن را به یک راننده قراردادی مستقل می‌سپارید، در واقع آن بار به شخص ثالثی واگذار کرده اید و شما کارگزار محسوب می‌شوید.

اما اگر طرف یک قرارداد حمل، واقعا راننده قراردادی مستقل باشند، شرکت حمل ونقل نمی تواند از واگذاری آن به غیر  جلوگیری کند.

این مورد اهمیت بسیاری دارد چون بسیاری از مشتریان آمریکایی چنین بندهایی را در متن قراردادهایشان نمی‌گنجانند.آژانس خدمات مرزی کانادا در حال حاضر مشغول گردآوری داده‌هایی در مورد اشتباهاتی است که شرکت‌های حمل و نقل در مرزها مرتکب می‌شوند. CBSA قصد دارد شرکت‌های حمل و نقل را رتبه بندی کرده و رتبه آن‌ها را اعلام کند، به این ترتیب، بی نظمی و آشفتگی در مرزهای بین ایالتی می‌تواند به اطلاع همه از جمله مشتریان برسد.  CBSA رد شرکت‌هایی که مرتکب خطا می‌شوند را دنبال می‌کند و هنگامی که داده‌های کافی به دست آورد، آن شرکت را ارزیابی کرده و به آن رتبه می‌دهد. با مراجعه به این رتبه‌بندی که در سراسر آمریکا منتشر می‌شود، با عث می شود مشتریان بهتر بتوانند شرکت حمل و نقل مناسب را برای خودشان انتخاب کنند.

توجه کردن به مسیرهایی که در آمریکا از آن‌ها طی مسیر می شود و حصول اطمینان از داشتن  قرارداد همکاری با چند وکیل باعث می‌شود هنگام بروز مشکل بتوان در حوزه قضایی مربوطه آمادگی لازم را داشته و بتوان به نتایج مطلوب دست یافت.