زمان مطالعه: < 1 دقیقه

وقتی به یک راننده کامیون فکر می‌کنید، معمولاً تصویر یک مرد قوی هیکل به ذهن‌تان می‌آید که پشت فرمان کامیون نشسته است. با این که بسیاری از رانندگان کامیون مرد هستند، ولی اخیراً گروه زیادی از رانندگان زن نیز به منظور کسب درآمد وارد این حرفه شده‌اند.

به تازگی، بزرگترین شرکت خرده‌ فروشی آمریکا یعنی شرکت وال-مارت نیز تعدادی راننده زن استخدام کرده است تا ببیند چه راهکارهایی باید در پیش گرفت تا صنعت حمل و نقل رانندگان زن را بهتر بپذیرد.

به منظور یافتن راهکارهایی برای این موضوع، به تازگی یک گردهم‌آیی تحت عنوان “زنان و رانندگی” برگزار گردیده است که مقامات رسمی وال-مارت و نمایندگانی از شرکت‌های تولیدکننده کامیون در آن به سخنرانی پرداختند. با این که سخنرانی‌ها بیشتر در مورد رانندگان زن بود ولی صحبت‌هایی نیز در مورد مزیت‌های رانندگان مرد ایراد شد.

برای مثال، یکی از ایرادهایی که از رانندگان زن گرفته شد این بود که به طور میانگین، قدشان از رانندگان مرد کوتاه‌تر است ولی واقعیت این است که بسیاری از مردان راننده نیز کوتاه قد هستند.

وقتی صحبت از ایمنی به میان می‌آید، رانندگان زن باید اطمینان حاصل کنند که کابین کامیون‌ها ایمنی لازم را در اختیارشان می‌گذارد. به همین منظور، کامیون‌هایی به بازار عرضه خواهد شد که درب کابین آن‌ها فقط با یک کلید باز می‌شود و رانندگان زن می‌توانند با اطمینان در داخل کابین بخوابند یا اشیاء گرانبهایی که به همراه دارند را با خیال راحت داخل کامیون بگذارند و درب آن را قفل کنند.

گفتنی است بسیاری از خانم‌ها با شنیدن این خبر که شرکت وال-مارت تصمیم دارد در آینده رانندگان زن را استخدام کند به وجد آمدند و ممکن است به زودی استخدام رانندگان زن در جامعه به اندازه‌ای جا بیفتد که دیگر ایده‌ای دور از ذهن نباشد.