زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از ابتدای سال ۹۷ از تردد کامیون‌های بیش از ۵۰ سال در راه‌های کشور جلوگیری می‌شود

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشوراظهار کرد: محدودیت تردد کامیون‌های فرسوده با بیش از ۵۰ سال سن در راه‌های کشور انگیزه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را بیشتر می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش تردد کامیون‌های فرسوده در سطح راه‌های کشور ایمنی تردد را ارتقا می‌دهد، افزود: کاهش مصرف سوخت و جلوگیری بیشتر از آلودگی هوا از مزیت‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.(برای مطالعه در مورد نوسازی ناوگان‌های فرسوده کلیک کنید)

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: با اعمال این محدودیت هر چند که نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور سرعت بیشتری می‌گیرد، اما باز هم شرایط مطلوبی در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محقق نمی‌شود.

کامیون‌های فرسوده از سال 97 حق تردد ندارند
کامیون‌های فرسوده از سال ۹۷ حق تردد ندارند

 

بر طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کشاورزیان با اشاره به مزیت‌های اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید گفت: به استناد این قانون به وزارت نفت اجازه داده شده است در طرح‌هایی که در آن صرفه جویی مصرف سوخت به دنبال دارد سرمایه گذاری بیشتری انجام شود و در این راستا با وزارت نفت توافق کرده‌ایم بخشی از سود تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را این وزارتخانه تامین کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هم اکنون سود تسهیلات نوسازی کامیون ۹ درصد است و بقیه مابه التفاوت آن را وزارت نفت از محل صرفه جویی‌های مصرف سوخت پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایان یادآور شد که بر اساس طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قرار است در ۵ سال آینده ۶۵ هزار کامیون فرسوده از رده خارج شود و مالکان آن با استفاده از تسهیلات بانکی نسبت به نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.( برای مطالعه در مورد بلاتکلیفی نوسازی ناوگان فرسوده کلیک کنید)