زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آن طور که کمپانی ولوو تراکس اعلام کرده است از سال ۲۰۱۹ شروع به فروش کامیون‌ برقی ولوو خواهد کرد و نخستین دستگاه‌های این محصول جدید، اواخر سال ۲۰۱۸ در اختیار چند مشتری از پیش انتخاب شده قرار خواهد گرفت.

این کمپانی معتقد است در آینده، توزیع کالا در شهرها می‌تواند شب هنگام و توسط چند کامیون برقی ولوو بزرگ صورت بگیرد و برای این کار دیگر به تعداد زیادی ون یا وانت نیاز نخواهیم داشت.

کلاس نیلسون مدیر عامل ولوو تراکس می‌گوید: « ما به طور قطع ارائه سیستم‌های حمل و نقل برقی را در نظر داریم چون ولوو تراکس به رویکرد تولید و توسعه کامیون‌هایی با آلایندگی صفر متعهد است. ما با استفاده از کامیون‌های تندرو برقی برای توزیع کالا در مناطق شهری، می‌توانیم همزمان چند مشکل را حل کنیم. وقتی عملیات حمل و توزیع کالا بدون سر و صدا و بدون تولید گازهای آلاینده صورت بگیرد، می‌توان آن را خارج از ساعات شلوغی و هنگام شب انجام داد. این کار از ترافیک خیابان‌ها در روز می‌کاهد و هم به شبکه خیابانی و هم به کامیون‌ها اجازه می‌دهد با کارامدی بیشتری نسبت به روز، کار کنند.»

کامیون‌های برقی ولوو تا سال 2019 روانه بازار خواهند شد
کامیون‌ برقی ولوو تا سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهند شد

 

کمپانی ولوو تراکس معتقد است در ساعاتی که افراد کمتری در خیابان‌ها حضور دارند، می‌توان محموله‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تری حمل کرد، از طرفی خطر بروز تصادف نیز به طور قابل ملاحظه‌ای پایین می‌آید. این کمپانی به طور مستمر با مشتریان، مقامات شهری و سازمان‌هایی که مسئول ایجاد زیرساخت‌های لازم هستند در تماس است تا بتواند شبکه لازم برای تردد کامیون‌ برقی ولوو را ایجاد کند.( برای مطالعه مقاله ولوو VNL کلیک کنید)

بهتر است بدانید برقی کردن سیستم توزیع شهری اولین گام برای ولوو تراکس به شمار می‌آید و این شرکت برقی‌سازی سایر گونه‌های حمل و نقل را نیز در برنامه دارد.(برای مطالعه مزایای حمل و نقل جاده ای کلیک کنید)