زمان مطالعه: < 1 دقیقه

تغییر ظوابط قانونی شرکت های حمل و نقل

معاون حمل و نقل سازمان راهداری بر تدوین مصوبه و ضوابط قانونی تشکیل شرکت های توانمند در حوزه حمل و نقل جاده ای کالا تاکید کرد.

داریوش امانی اظهار کرد: یکی از معضلات موجود در بخش حمل و نقل جاده ای کالا، عدم تشکیل شرکت های بزرگ مقیاس و توانمند و خودمالک در کشور است که پیگیری های لازم از سوی سازمان راهداری برای تدوین و تصویب دستورالعمل های مورد نیاز برای تشکیل این قبیل شرکتها صورت گرفته است.

 

تغییر ظوابط قانونی شرکت های حمل و نقل-آسان بار-آسان پدیا

 

 

او با بیان این که وزارت راه و شهرسازی از حامیان اصلی صاحبان شرکت های حمل و نقلی هستند، افزود: تلاش مسئولان این سازمان بر این است که مصوبات لازم برای تسهیل و اقتصادی شدن بخش حمل و نقل جاده ای تدوین و اجرایی شود.

او ادامه داد: از جمله پیگیری معافیت بخش حمل و نقل عمومی جاده ای از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

 

تغییر ظوابط قانونی شرکت های حمل و نقل-آسان بار-آسان پدیا

 

عباسعلی بنی اسدی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری نیز گفت: مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در خصوص لزوم پرداخت حق بیمه تکمیلی رانندگان ، براساس اختیارات قانونی مندرج در آیین نامه ترکیب وظایف و اختیارات شورای عالی هماهنگی ترابری کشور مبنی بر بررسی و تصویب ضوابط پیشنهادی وزارت راه و ترابری درخصوص روابط بین موسسات ترابری، کامیون داران و اتوبوس داران، تصویب شده و لذا در صورت تخلف شرکتی از مفاد مصوبه یادشده ،موضوع قابل طرح و رسیدگی در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل می باشد .