زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل، گفت: از آغاز سال ۹۷ تاکنون به تخلفات ۲۰ شرکت کالا و مسافر رسیدگی شده است.

​به گزارش آسان پدیا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل، علی رحمتی که در جلسه کمیسیون ماده ۱۲ با اعلام این خبر افزود: برخورد با تخلفات شرکت‌ها و حفظ حقوق رانندگان و مسافران از جمله اهداف اصلی تشکیل جلسات این کمیسیون است.

رسیدگی به تخلفات ۲۰ شرکت در استان اردبیل

عضو کمیسیون ایمنی راه‌های اردبیل، اخذ کمیسیون اضافی، عدم پرداخت کرایه، شکایت مسافران، عدم‌رعایت ضوابط حمل‌ونقل و ایمنی، عدم رعایت مقررات و بخشنامه‌های ابلاغی سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای، صدور بارنامه برای رانندگان فاقد صلاحیت و صدور صورت وضعیت مسافری برای رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری که فاقد کارت معاینه فنی و تجهیزات ایمنی خودرو بوده‌اند را از جمله تخلفات عمده شرکت‌های کالا و مسافر برشمرد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل بابیان اینکه سال گذشته به تخلفات ۳۸ شرکت کالا و مسافر رسیدگی شد افزود: تصمیمات گرفته شده در کمیسیون مذکور برای شرکت‌های  متخلف جریمه نقدی، تعطیلی، تعلیقی، تعطیلی یک‌ماهه، توبیخ کتبی و تذکراست.

عضو شورای اداری استان اردبیل از رانندگان و مسافران خواست هرگونه شکایت خود را از طریق سامانه‌های ۱۴۱، شهراه، نمایندگی‌های مستقر شهرک حمل‌ونقل، پایانه‌های شهری و تلفن ۳۳۷۴۳۷۹۹-۰۴۵ جهت بررسی و رسیدگی به اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل اعلام کنند.