زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بررسی فرآیند حمل و نقل کالا از گمرک قزوین

افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین روز سه شنبه ۱۳ شهریور به همراه معاونین حمل و نقل و توسعه مدیریت و منابع از فرآیند حمل و نقل کالا در گمرک شهر صنعتی البرز قزوین بازدید کردند.

افشین پیرنون در این بازدید ضمن دیدار با رضا نیک روشت مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در واردات و صادرات کالا با آن مواجه هستیم  مشکل حمل و نقل داخلی پس از ترخیص محموله ها از گمرک است.

او همچنین تصریح کرد: شرکت های حمل و نقل کالای جاده ای در حوزه شهرستانهای استان قزوین والبرز موظفند از طریق سیستم اعلام بار و با صدور بارنامه قانونی نسبت به حمل و نقل کالا از مبداء گمرک به سایر نقاط کشور اقدام کنند.

 

آسان بار-آسان پدیا
بررسی فرآیند حمل و نقل کالا از گمرک قزوین

 

 

در این نشست فرآیند ترخیص کالا و ترخیص از گمرک از زمان ورود وسیله حمل به گمرک تا زمان اظهار کالا توسط صاحب آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد به منظور حمل قانونمند و تسهیل در حمل و نقل کالا، این فرآیند بصورت کارشناسی و با انعقاد تفاهم نامه توسط دو اداره کل مورد بازنگری قرار گیرد و اقدامات لازم جهت نظارت بر اجرای قوانین حمل و نقلی بعمل آید.

در پایان این نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با تعدادی از رانندگانی که از گمرک شهرصنعتی البرز قزوین اقدام به بارگیری کرده بودند گفتگو و نحوه دریافت بار و بارنامه های صادره توسط شرکت ها برای آنها را مورد بررسی قرارداد.