زمان مطالعه: < 1 دقیقه

نشست ترانزیت ایران و ایتالیا

  مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی رضا نفیسی­ از برگزاری نشست دوجانبه ایران و ایتالیا با ماسیمو کاستا مدیرکل حمل ونقل بین المللی جاده ای این کشور در روزهای­( ۲۶ و ۲۷ شهریورماه ) خبر داد و گفت:

با توجه به تردد سالانه ۴۰۰۰ کامیون بین دو کشور که عمدتا از ناوگان حمل ونقل جاده ای ایران هستند، مسائل و مشکلات طرفین باهدف رفع موانع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.(در مورد حمل و نقل جاده ای بیشتر بدانید).

او افزود: در همین رابطه جلسه ای با نمایندگان انجمن ها و تشکل های حمل ونقل جاده ای ایران برگزار شد تا درخواست های آن ها در قالب موارد مورد بحث در جلسه با طرف ایتالیایی مطرح شود.

 

آسان بار-آسان پدیا-رضا نفیسی

 

رضا نفیسی با توجه تردد ۳۰۰۰ کامیون ایرانی در سال گذشته بین دو کشور گفت:

بخشی از این مشکلات مربوط با دریافت روادید­­ برای رانندگان ایرانی می شود که البته با ایتالیا نسبت به سایر کشورها از مشکلات کمتری برخوردار است. همچنین حفظ امنیت رانندگان ایرانی در کشور مقصد و حذف «کاغذ پلیس» از دیگر مواردی مورد بررسی در این جلسه خواهد بود.(در مورد مرزهای ترانزیتی ایران بیشتر بدانید).

نفیسی ادامه داد: در این جلسه، تسهیل تردد کامیون های ایرانی از طریق کشتی های رو-رو از مسیر استانبول ترکیه به شمال ایتالیا و یونان به جنوب این کشور مطرح خواهد شد.(در مورد همکاری بنادر ایران و آذربایجان نیز بدانید).