زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رانندگان ساکن شهر دنور، مرکز ایالت کلرادو، شاید جزو نخستین کسانی باشند که از شر ترافیک طاقت‌فرسا نجات پیدا می‌کنند، و این امر نیز به لطف شکل‌گیری یک همکاری جدید بین مقامات رسمی این ایالت و شرکت  Arrivo میسر شده است.

بروگان بامبروگان، بنیانگذار شرکت Arrivo چندی پیش ضمن تأیید این همکاری جدید، اعلام کرد قرار است در مرکز شهر دنور شبکه‌ای از تونل‌های کنارگذر ایجاد شود که خودروها و سرنشینان‌شان را با سرعتی بالاتر از ۲۰۰ مایل (حدود ۳۲۰ کیلومتر) بر ساعت به سوی مقاصدشان می‌راند. به گفته بروگان بامبروگان اولین سیستم حمل و نقل تجاری از این نوع می‌تواند در سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری برسد که البته بستگی زیادی به میزان سرمایه‌گذاری، نحوه وضع مقررات و درک عمومی جامعه از این سیستم دارد.

این شبکه از تونل‌ها، دارای کفی‌های تندرویی هستند که خودروها را با سرعت حمل می‌کند و می‌تواند زمان یک ساعت و ده دقیقه‌ای بین مرکز شهر دنور تا فرودگاه را به ۹ دقیقه کاهش دهد. مقامات شهری معتقدند ترافیک مردم را بسیار آزرده کرده است و کار ما این است که نشان دهیم هر کس در زمینه رفع این مشکل سرمایه‌گذاری کند، سود خوبی خواهد کرد.

ایده اصلی این است روی بزرگراه‌های موجود، تونل‌های روگذری نصب شود که به رانندگان کمک کند همچنان که سوار بر خودروهای خودشان هستند، از شر ترافیک خلاص شوند و به مقصد دلخواه‌شان برسند. مزیت این سیستم بر قطار یا مترو این است که افراد وسایل شخصی زیادی در ماشین‌شان دارند و اگر بتوانند آن‌ها را همراه خودشان حمل کنند بسیار راحت‌تر و صد البته راضی‌تر خواهند بود. با این تکنولوژی، همه برنده خواهند بود، بار و مسافر سریع و با هزینه‌ای اندک به مقصد می‌رسند و سرمایه‌گذار نیز بازگشت سرمایه مناسبی خواهد داشت.