زمان مطالعه: ۴ دقیقه

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

دلتنگی دوری از خانه خود را به عناوین مختلف مانند تحریک پذیر بودن، اضطراب، تنش یا فکر کردن دائمی به خانه نشان می‌دهد. در حالی که این احساسات ممکن است به دیگر حرفه‌ها هم آسیب برساند، می‌توانند خطری جدی برای کیفیت کار رانندگان کامیون باشد.

واقعیت این است که هر چقدر رانندگی برایتان لذت بخش باشد و شما به آن علاقه مند باشید، روزهایی نیز وجود دارند که ساعت های طولانی به دور از خانه را به دنبال خود دارد.حتی ممکن است که رانندگان کامیون به مرور زمان بیشتر از هر کس دیگری احساس تنهایی کنند.(می‌توانید در مورد زندگی رانندگان کامیون اطلاعات بیشتری کسب کنید)

به تعبیری هنگامی که شغل شما به دور از خانه است، چگونه این دوری را تحمل می کنید که دچار دلتنگی نشوید؟

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

حمل‌ونقل باید حرفه‌ای باشد که شما از آن لذت ببرید، امید است که با خواندن این مقاله بتوانید از پس دلتنگی دوری از خانه بر بیایید.

احساسات خود را جدی بگیرید

کم اهمیت جلوه دادن حس دلتنگی به اندازه نادیده گرفتن آن مهم است.بدون توجه مناسب، این احساسات می تواند به جای چند ساعت چند روز به طول بیانجامد، اما به یاد داشته باشید که بسیاری از رانندگان کامیون باید با احساس غربت کنار بیایند.
انسان‌ها به صورت طبیعی به کارهای روزمره عادت می‌کنند و کنار گذاشتن آن کارها برایشان استرس‌زا است. طبیعت رانندگی کامیون رها شدن از روزمرگی‌ها و غلبه بر آنها است چه شما مبتدی این کار باشید و چه کارآزموده آن.(می‌توانید در مورد خصوصیات راننده کامیون های برتر بیشتر بدانید)

روزانه در تماس باشید

با خانواده و دوستان خود به طور روزانه در تماس باشید و از آنها سوال کنید که روز خود را چگونه گذرانده اند.در صورت امکان از اینترنت رایگان و بی سیم فضاهای عمومی بهره بگیرید بنابراین شما نه تنها می توانید صحبت کرده و صدای یکدیگر را بشنوید می‌توانید احساسات خود را به یکدیگر منتقل کنید. سعی کنید تا این کار را به یک عمل روزانه خانوادگی تبدیل کنید. حتی می‌توانید با فرزندانتان آواز بخوانید.

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

برای خانواده و دوستانتان عکس ارسال کنید

اگر شما و خانواده تان نمی توانید زمان خاصی را برای برقراری ارتباط تنظیم کنید، با ارسال عکس برای یکدیگر با هم در تماس باشید، این باعث می شود که شما احساس کنید که در آنجا هستید حتی زمانی که در فاصله های بسیار دور از آنها به سر می برید.(از دلایل علایق کودکان به کامیون چه می دانید؟)

از شهرهای مختلف برای خانوادتان کارت پستال بفرستید

کودکان به راحتی نمی توانند به ایمیل با اسم خود دسترسی داشته باشند. مبارزه با دلتنگی زمانی آسان‌تر خواهد شد که شما چهره آن‌ها را هنگام دریافت چیزهایی که شما از شهرهای مختلف برایشان فرستادید مشاهده کنید. علاوه بر این، این خود نیز ابزار آموزشی بسیار خوبی است که کودکانتان شهرهای مختلف و مراکز آنها را به خوبی یاد بگیرند.

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

عکس اعضای خانواده تان را به همراه داشته باشید

عکس‌های فرزندتان تنها برای این نیستند که آنها را به همکاران خود نشان دهید بلکه می‌توانید با نگاه کردن به عکس‌های خانوادگی در هر زمانی بیشتر از پیش احساس بهتری داشته باشید. این یادآوری خوبی است برای اینکه بدانید برای چه کسی این کار را انجام می دهید و با انجام آن کیلومتر به کیلومتر به آنها نزدیک می شوید.

کابین خود را به خانه تان تبدیل کنید

از آنجا که شما وقت زیادی را در کابین کامیون خود صرف می کنید، سعی کنید آن را به همان اندازه  به فضای دنجی تبدیل کنید. یک رختخواب خوب و نرم باید همیشه در دسترس شما باشد. بالش و پتویی را به همراه داشته باشید که بوی فرزند یا همسرتان را بدهد. به علاوه این گزینه ها به شما کمک می‌کنند تا خواب بهتری داشته باشید و در روز بعد با احساس خیلی بهتری مواجه شوید. شما همچنین می‌توانید داخل کابین خود را با آویزان کردن یا چسباندن پوستر فیلم و یا بازیکن ورزشی مورد علاقه‌تان تزئین کنید و شاید بتوانید با اضافه کردن یه کتری یا دستگاه قهوه جوش و پخت غذا رنگ و بوی تازه‌تری به کابین خود ببخشید.(آیا از بدن درد هنگام رانندگی اطلاعی دارید؟)

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

با بدن خود مهربان باشید

داشتن بدنی آماده می‌تواند با بدترین حالت‌های دلتنگی مبارزه کند. بر عکس آن احساس ضعف و بیماری نیز می تواند آن حالت ها را تشدید کند. نوشیدن آب زیاد، خوردن وعده های غذایی متعادل و خوردن میان وعده هنگامی که با احساس ضعف مواجه هستید و همچنین خواب کافی می‌تواند با حالت های بد دلتنگی مبارزه کند. از حذف وعده های غذایی بپرهیزید و سعی کنید از مواد غذایی فرآوری شده مانند فست فودها از قبیل سیب زمینی سرخ کرده و انواع سس ها دوری کنید.(با تغذیه سالم رانندگان کامیون بیشتر آشنا شوید.) علاوه بر این، فعالیت بدنی اندورفین ها را آزاد می کند، که به بهبود خلق و خوی شما و انتشار احساسات مثبت کمک می‌کند. این که شما بتوانید هنگام کار در جاده فرصت تمرین کردن داشته باشید بسیار چالش بر انگیز است. بنابراین در جاهایی که می توانید توقف کنید و پاهای خود را کشیده و حداقل به مدت ۱۵ دقیقه به تمرین ورزشی بپردازید. این‌ها کارهایی است که برای برطرف کردن ضعف و دوری از احساس دلتنگی می‌توانید انجام دهید.

برای خود یک سرگرمی پیدا کنید

با گوش دادن به انواع فایل های صوتی مختلف یا دیدن جدیدترین فیلم‌ها از فکر کردن بیرون بیایید. می‌توانید کتاب خوانده و آنها را به خاطر بسپارید.

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

شخص دیگری را به همراه خود ببرید

دلتنگی دوری از خانه با پیمودن جاده‌ها به تنهایی بیشتر می‌شود. به همراه بردن شخصی که از نظر روحی به شما نزدیک است و هم صحبت شدن با او می‌تواند احساس متفاوتی را برای شما ایجاد کند.

در توقف‌های خود با دیگر راننده ها صحبت کنید

شما و همکارانتان همگی در یک شرایط هستید، پس چرا با یکدیگر صحبت نکنید و به معاشرت نپردازید؟ وجود یک همکار می‌تواند به همان اندازه که خانواده تان برایتان هستند دلگرم کننده باشد.

راننده کامیون و دلتنگی دوری از خانه

استقلال پادادشی است که از رانندگی در جاده ها به دست می‌آورید و این دلیل خوبی برای اینکه چرا کامیون داران به آنچه انجام می دهند افتخار کنند است. ممکن است هرگز احساس غربت و دلتنگی نکنند، اما امیدواریم این راهنمایی‌ها بتواند این احساس را در صورت وجود کمتر کند.


منبعezfreightfactoring.com