زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کمپانی ولوو تراکس از اولین کامیون تمام برقی‌اش در اروپا رونمایی کرد. کامیون تمام برقی ولوو Electric FL  قرار است سال ۲۰۱۹ وارد خط تولید شود، وزن خالص آن ۳۵۰۰۰ پوند است و به طور خاص برای کاربردهایی مانند توزیع کالا در شهر و جمع‌آوری پسماند طراحی شده است.

 

ولوو از کامیون تمام برقی‌اش رونمایی کرد
ولوو از کامیون تمام برقی‌اش رونمایی کرد

 

کامیون ولوو FL Electric از یک پیشرانه برقی ۱۸۵ کیلوواتی بهره می‌برد که می‌تواند ۱۷۴ اسب‌بخار نیرو تولید کند. نیرویی که توسط پیشرانه تولید می‌شود به یک گیربکس دو سرعته فرستاده می‌شود. انرژی برق در دو یا شش باتری لیتیومی-یونی ذخیره می‌شود و با یک بار شارژ می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر نیروی مورد نیاز پیشرانه برقی را تأمین کند. باتری‌های خالی نیز سریع شارژ می‌شوند و شارژ کامل آن‌ها به یک یا دو ساعت وقت نیاز دارد. البته شارژ کردن این باتری‌ها با برق AC ممکن است ۱۰ ساعت طول بکشد.

کلیس نلسون، مدیر ولوو تراکس می‌گوید: «ما با ارائه این مدل کاری کرده‌ایم که شهرهایی که به دنبال توسعه هستند بتوانند از مزایای یک شبکه حمل و نقل با استفاده از کامیون‌های برقی بهره ببرند.»

 

مزایای کامیون های برقی
مزایای کامیون های برقی

 

مزایای کامیون‌ کامیون تمام برقی‌ ولوو عبارتند از:

الف. امکان استفاده از آن‌ها در داخل پایانه‌ها و در داخل مناطق حفاظت شده محیط‌زیستی که استفاده از موتورهای احتراق درونی در آن‌ها ممنوع است.

ب. کم سر و صدا بودن این کامیون‌ها باعث می‌شود در شب نیز بتوان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد.

کمپانی ولوو معتقد است این محصول جدید یک “راه حل جامع” ارائه می‌دهد که مبتنی بر نیازهای مشتری طراحی و تولید شده است و مواردی مانند ظرفیت، بُرد و قابلیت حرکت در مسیرهای کوتاه درون شهری نیز در نظر گرفته شده‌اند. کمپانی ولوو با چند شرکت توزیع کننده کالا در اروپا همکاری تنگاتنگ دارد و هدفش این است که بیشترین خدمات را در اختیار مشتریانش بگذارد. البته ولوو یک تجربه دیگر نیز در زمینه وسایل نقلیه برقی دارد و در سال ۲۰۱۰ توانسته است بیش از ۴۰۰۰ اتوبوس برقی به فروش برساند.