زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با این که امروزه از تمام فناوری‌های موجود در دنیا برای ساختن کامیون‌ها و کشنده‌ها استفاده می‌شود، ولی این گونه‌ وسایل نقلیه هنوز هم مجبورند شرایط سخت را تحمل کنند و ساختار مقاومی داشته باشند. شاید هم هیچ وسیله نقلیه‌ای سرسخت‌تر از آن ماشین‌آلات خاصی نباشد که مخصوص کشیدن بارهای سنگین و انجام خدمات دشوار طراحی و ساخته شده‌اند.

 

ولوو وی.‌ان‌ایکس جدید، آمیزه‌ای از فناوری و سرسختی!
ولوو وی.‌ان‌ایکس جدید، آمیزه‌ای از فناوری و سرسختی!

 

به  جرأت می‌توان گفت کشنده سنگین ولوو وی.‌ان‌.ایکس جدید ، نمونه کاملی از ترکیب آخرین فناوری‌ها با سرسختی و استحکام است. این کشنده به تمامی فناوری‌های جدید ولوو از جمله سیستم تلماتیکس پیشرفته و سیستم به روزرسانی از راه دور مجهز شده است و آن‌ها را در کنار چارچوبی ستبر، موتورهای دیزل قدرتمند و ظرفیت باری معادل با ۱۲۵,۰۰۰ قرار داده است.

در واقع، کشنده ولوو وی.‌ان‌.ایکس جدید، آخرین نسخه از سه کشنده جدیدی است که ولوو از سال گذشته رونمایی از آن‌ها را آغاز کرده است. کمپانی ولوو ابتدا کشنده VNR و به دنبال آن کشنده VNL را به بازار معرفی نمود و حالا این سریال را با ولوو وی.‌ان‌.ایکس خاتمه داده است. با این که در طراحی داخلی و خارجی ولوو VNX جدید، از همان زبان طراحی دو محصول قبلی استفاده شده ولی در مقایسه با آن‌ها تنومندتر و خوش بنیه‌تر است. خطوطی آیرودینامیک و مدرن روی بدنه به چشم می‌خورند و دماغه شیبدارش، آن را برای حرکت در بزرگراه نیز مناسب کرده است.(برای مطالعه تغییرات داخلی کشنده ولوو VHD کلیک کنید)

 

ولوو وی.‌ان‌ایکس جدید، آمیزه‌ای از فناوری و سرسختی!
ولوو وی.‌ان‌ایکس جدید، آمیزه‌ای از فناوری و سرسختی!

 

ولوو وی.‌ان‌.ایکس جدید در سه پیکربندی مختلف به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از:

الف.کابین معمولی

ب.کابین سقف تخت و کابین سقف بلند

ج. اسلیپر

همه مدل‌ها از تریم داخلی مشکی رنگ بهره می‌برند که هماهنگی زیادی با رنگ بدنه دارد. این کشنده جدید، به لطف دماغه شیبدار و خطوط آیرودینامیک، در نگاه اول بزرگتر از کشنده‌های ولوو VNL و ولوو VNR به نظر نمی‌رسد ولی با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شوید که در مقایسه با آن‌ها بسیار پهن‌تر و مستحکم‌تر است و سپر تقویت شده جلو به همراه ریلی که بر روی آن تعبیه شده است می‌توانند باری به وزن ۶۰۰۰۰  پوند (حدود ۲۷ تن) را یدک بکشند. سپرهای پهن جلو نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از پاشیدن گل و شل و آب بر روی کابین و بر روی پلکان جلوگیری کنند. علاوه بر این، کابین ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد و باعث می‌شود کشنده در هنگام کار در خارج جاده، بهتر بتواند از موانع عبور کند.

 

تجهیزاتی که در ولوو وی.‌ان‌.ایکس جدید به صورت استاندارد در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند عبارتند از:

الف.غربیلک فرمان قابل تنظیم

ب.چیدمان ارگونومیک داشبورد و پنل ابزار

ج.صندلی‌های بسیار راحت و محفظه‌های بار زیاد در داخل کابین. دید راننده از بالای دماغه بسیار عالی است.

د. آینه‌های جانبی استاندارد و آینه‌های تعبیه شده بر روی کاپوت نیز به افزایش دید راننده از اطراف کمک زیادی می‌کنند.

 

ولوو وی.‌ان‌.ایکس جدید می‌تواند به گیربکس‌های دو وضعیته ولوو I-Shift یا Eaton UltraShift مجهز شود، البته گیربکس دستی Eaton نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است.

در مورد موتور کشنده ولوو VNX نیز دو گزینه وجود دارد:

یک موتور دیزل ولوو D13 با ۵۰۰ اسب‌بخار نیرو و ۲۵۰۸ نیوتن‌متر گشتاور و یک موتور کامینز X15 Performance Series با قدرتی بین ۵۰۵ تا ۶۰۵ اسب‌بخار. هر دو موتور عملکردی عالی دارند و مهندسان ولوو نهایت سعی‌شان را کرده‌اند تا مطمئن شوند موتورهای وظایف دشوار خودشان را به خوبی انجام می‌دهند و در عین حال داخل کابین نیز بسیار آرام و بی‌صداست.

 

ولوو وی.‌ان‌ایکس جدید، آمیزه‌ای از فناوری و سرسختی!
ولوو وی.‌ان‌ایکس جدید، آمیزه‌ای از فناوری و سرسختی!