زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رانندگان تازه کار

بیشتر رانندگان تازه کار می خواهند تنها کامیون خود را روشن کرده و برانند. آنها مایل به آزادی عمل در جاده ها هستند و می خواهند به شرکت های حمل و نقلی خود ثابت کنند که می توانند کار خود را به بهترین وجه انجام دهند.

رانندگان تازه کار

اما داشتن این ذهنیت تا چه حد می تواند آنها را به هدف خود نزدیک تر کند؟متاسفانه این ذهنیت در آنها می تواند منجر به رخ دادن حوادث یا حتی اشتباهاتی شود که می تواند منجر به اتلاف وقت آنها شود.

در رانندگی مخصوصا در رانندگی ماشین های سنگین یکی از کارهایی که قوی شدن در آن به زمان بیشتری نیاز دارد وارد شدن به آهستگی به موقعیتی مانند پارک کردن، بررسی آن محدوده و تصمیم گیری به موقع در مورد چرخش و حرکت ماشین، دنده عقب گرفتن و در نهایت پارک آن است. بعضی از راننده ها معمولا از نقشه های آنلاین برای شناسایی موقعیت شرکت ها، استراحت گاه ها و یا ترافیک استفاده می کنند. آنها برای رسیدن، وارد شدن و پارک کردن برنامه ریزی می کنند. رانندگان باید سعی کنند که چه از نظر روحی و چه از نظرجسمی به تعادل رسیده تا بتوانند در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنند، ایمن تر برانند و پول بیشتری در بیاورند.

چند توصیه که برای رانندگان تازه کار در این زمینه به هدف ارتقای شغلی و ایمن تر بودن ارائه شده است را در زیر بخوانید:

از به وجود آمدن خطرات احتمالی در توقف گاه ها جلوگیری کنید

محل توقف راننده ها می تواند یکی از خطرناکترین مکان ها برای آنها باشد خصوصا برای راننده ای که کم تجربه است و کار خود را به تازگی شروع کرده است. اطمینان حاصل کنید که به آهستگی حرکت کنید تا بتوانید خطرات احتمالی را پیش بینی کنید و مهم تر از آن جای پارک مناسبی برای خود پیدا کنید. بهتر است که رانندگان لیستی از استراحتگاه ها و توقف گاه ها داشته باشند که برای پارک کردن مناسب هستند. برای این منظور می توان از اپلیکیشن های مختلف راه استفاده کرد.(می توانید در مورد استارت آپ های حمل و نقل نیز بدانید)

در صورت امکان یکی از سه یا چهار فضای باز را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی وسیله را عقب یا جلو کنید، بنابراین ممکن است از تصادف با مکان یا فردی که در سر راه شما قرار دارد جلوگیری شود. همیشه از سمت راننده برای انجام این کار استفاده کنید. اگر دو فضای باز وجود دارد، حتما طوری پارک کنید تا نزدیک ترین کامیون در سمت راننده باشد. این احتمال برخورد با کامیون دیگر را در نقطه کور کم می کند.

به اطراف مکانی که انتخاب کرده اید نگاه کنید. آیا امکان دارد شخصی در پارکینگ عمود بر شما باشد که راه شما را مسدود کند؟ آیا فضای بازی وجود دارد که شما در آن بتوانید به جلو حرکت کنید بطوری که مجبور نباشید مکان نامناسبی را برای پارک کردن پیدا کنید؟در نظر گرفتن و رعایت کردن تمامی این جوانب می بایست از طرف رانندگان تازه کار صورت بگیرد تا بتوانند فضای امنی را برای حرکت و توقف خودروی خود فراهم کنند تا دچار سوانح مختلف در حین کار نشوند.

رانندگان تازه کار

برنامه دقیق داشته باشد

عجله کردن بدون داشتن برنامه ای دقیق می تواند تمامی رویاهای یک راننده تازه کار را در مورد شغلش به هم بریزد.در ابتدای کار از عجله کردن بپرهیزید و نخواهید که حتما سر ساعت از خواب بلند شوید، دوش بگیرید و صبحانه بخورید و شروع به کار کنید.برنامه های شما آنطور که می خواهید به صورت دقیق به پیش نمی روند و شما نمی توانید همیشه بگویید که در ساعت مشخصی و بعد از طی مسافت مشخصی در کنار خانواده خود خواهید بود.حتی رانندگان محلی نیز ممکن است سر وقت کار خود را به اتمام نرسانند و بیشتر از یک کارمند تمام وقت کار می کنند.(چه چیزهایی رانندگان کامیون را اذیت می کنند؟)

 

رانندگان تازه کار

سرعت را همیشه پایین نگه دارید

احساس میکنید که نیاز دارید با سرعت برانید؟ فکر میکنید که باید زود به مقصد رسیده و بار بزنید؟ اکثر راننده های بی تجربه و تازه کار فکر می کنند که می توانند با طی نمودن هر چه با سرعت تر مسیر به درآمد بیشتری دست پیدا کنند. این نگرانی وجود دارد که راننده ای که تازه کار است و تسلط کافی بر روی راه و شرایط جاده ها ندارد، نتواند به راحتی و با مدیریت بر روی وسیله نقلیه اش مسیرها را به سرعت و دقت طی کند.به یاد داشته باشید که حتی کامیون هایی هایی که توسط رانندگان با تجربه اداره می شوند ممکن است دچار سانحه شوند و باید تحت کنترل کافی از سوی راننده باشند.با تجربه نبودن در رانندگی و استفاده به موقع و سریع از دنده در سرعت های بالا می تواند ریسک تصادفات را افزایش دهد.(چگونه مدیریت بهتری بر رانندگی داشته باشیم؟)

رانندگان تازه کار

صبور بوده و بلند مدت فکر کنید

طول می کشد تا فردی مهارت های لازم، اعتماد به نفس و قدرت لازم در رانندگی را به منظور انجام صحیح آن به دست آورد. از این رو می بایست افراد همیشه به دنبال هدف خود بوده و خطرات احتمالی محیط اطراف خود را شناسایی کنند و به دنبال ساده ترین راه برای انجام کار خود باشند. و جزئیات اطراف از قبیل تاریخ، شرایط ترافیک، آب و هوا و نوع مسیر، دقت بیشتری داشته باشند.با صرف نمودن کمی زمان بیشتر می توان بر استرس غلبه نموده و تمرکز بیشتری برای یادگیری مهارت های لازم در رانندگی به منظور کنترل بیشتر وسیله نقلیه داشته باشند.افراد همچنین می بایست از گواهینامه رانندگی خود با خطر نکردن محافظت کنند تا به وسیله آن احترام و اعتماد لازم در حین کسب درآمد را به دست آورند.(یک راننده خوب چه راننده ای است؟)