زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در بسیاری از صنایع، از شاخص‌های اقتصادی برای پیش‌بینی گرایش‌های آینده استفاده می‌شود. این شاخص‌ها به طور مستقیم بر نحوه، زمانی که کسب و کارها و مشتریان پول خرج می‌کنند تأثیر می‌گذارد.

با استفاده از اطلاعات اقتصادی می‌توان کاهش یا افزایش در تولید را پیش‌بینی کرد. این کاهش یا افزایش در تولید می‌تواند بر میزان بارهایی که باید توسط کامیون‌ها حمل شوند تأثیرگذار باشد و رونق اقتصاد جهانی نیز می‌تواند بر میزان واردات و صادرات هر کشور اثر بگذارد. اطلاعات اقتصادی می‌تواند برای موفقیت و رونق کسب و کارها در آینده بسیار حیاتی باشد.

با استفاده از اطلاعات اقتصادی که امروزه در دسترس هستند، می‌توان گرایش‌ها را در سه تا پنج سال آینده پیش بینی کرد. همه ماهه مهمترین و به روزترین اطلاعات اقتصادی توسط شرکت‌های معتبر منتشر می‌شود و از طریق این داده‌های کلان می‌توان تعیین کرد که ظرفیت صنعت حمل و نقل چه اندازه است و هزینه استخدام رانندگان و آماده سازی زیرساخت‌ها چقدر خواهد بود. وقتی این داده‌ها با پیش بینی‌های مشتریان از دنیای واقعی ترکیب شود، می‌توان بهترین تصمیمات را برای مشکلات لجستیکی پیدا کرد.

اصول اقتصادی و شاخص‌های پیشرو صنعت

بهتر است ابتدا در مورد اصول اقتصادی صحبت کنیم. تجزیه و تحلیل ها نشان می‌دهند که باید به دو دسته متفاوت نگاه کرد: ۱-صنایع خدماتی، مانند بانکداری، رستوران‌ها، خرده فروش‌ها و غیره. ۲-صنایع تولیدی مانند نفت و گاز. با استفاده از داده‌های این صنایع، می‌توان پیش بینی کرد که در پنج تا هفت سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. چنین داده‌هایی به روند تصمیم گیری و سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل و مشاغل وابسته به آن کمک شایانی خواهد کرد و می‌توان برای کوتاه مدت یا دراز مدت تصمیم هایی بر اساس این داده‌ها اتخاذ کرد. برای مثال، یکی از مشکلات موجود در صنعت کامیون داری و لجستیک، کمبود راننده است و داده ها نیز نشان می‌دهند این کمبود در آینده نزدیک بر طرف نخواهد شد. توجه داشته باشید متغیرهای زیادی وجود دارند که بر کمبود راننده تأثیر می‌گذارند، از جمله مقررات سختگیرانه. البته عامل دیگری که به این کمبود منجر شده نیز رشد صنعت حمل و نقل است که به استخدام رانندگان جدید نیاز دارد. از طرفی، شاخص ها نشان دهنده رشد اقتصادی در یکی دو سال آینده هستند. رشد اقتصادی به معنای بالا رفتن تولیدات صنعتی است، در نتیجه تعداد بارهایی که باید حمل شوند افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن نیاز به رانندگان جدید نیز افزایش پیدا خواهد کرد.