زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به تازگی استفاده از کامیون‌هایی با سوخت LNG در میان فعالان صنعت حمل و نقل در اروپا طرفداران زیادی پیدا کرده است و برندهای بزرگ و معتبری مانند ایویکو و ولوو نیز کامیون‌هایی سازگار با این سوخت طبیعی روانه بازار کرده‌اند.

کمپانی نفتی شل نیز در آخرین گزارشی که در مورد بازار LNG منتشر کرده خاطر نشان کرده است در سال گذشته، تقاضای سوخت مایع طبیعی از ۲۹ میلیون تن به ۲۹۳ میلیون تن افزایش یافته است. چنین که از شواهد بر می‌آید، ممکن است جهان تا اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی با کمبود گاز LNG روبرو شود مگر این که از هم اکنون اقداماتی برای جبران این کاهش صورت بگیرد. در بازارهای آسیا نیز تقاضای بسیار زیادی برای LNG وجود دارد چون یک منبع انرژی پاک، پایدار و قابل اعتماد به شمار می‌رود.

 گاز مایع به عنوان سوخت کامیون‌ها

 

در دنیای امروز، با این که توجه همه به محصولات جدیدی مانند کشنده برقی تسلا سمی (Tesla Semi) جلب شده است، ولی واقعیت این است که هنوز زیرساخت‌های لازم برای استفاده از چنین کامیون‌ها و کشنده‌هایی فراهم نشده است و این در حالی است که هر ساله حدود ۱۰۰,۰۰۰ کامیون گازسوز در دنیا به فروش می‌رسد و همه روزه جایگاه‌های جدیدی برای عرضه سوخت LNG مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

 

 

 

به طور خلاصه باید گفت اگر بخواهیم گازهای آلاینده کمتری تولید کنیم(برای خواندن این مقاله  استارشیپ، گامی دیگر به سوی تولید کشنده‌های فوق کم مصرف   کلیک کنید)

، چاره‌ای نخواهیم داشته به جز استفاده از گاز طبیعی و زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از کامیون‌های برقی هنوز به طور گسترده فراهم نشده است. بهتر است بدانید گاز طبیعی ۵۰% کمتر از ذغال سنگ و ۳۰% کمتر از بنزین گاز آلاینده CO2 تولید می‌کند.