زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تریلر کفی کامیونی است که قسمت بار آن دیواره نداشته باشد. این نوع کامیون در بیشتر موارد برای حمل دستگاه‌های راهسازی و خودروهای سنگین که در صورت بزرگ تر بودن از حد استاندارد این بار ها بار ترافیکی شناخته می شوند استفاده می‌شود.

انواع کفی تریلی

از تریلر کفی برای حمل چه بارهایی استفاده می‌شود؟

  1. حمل کانتینترها
  2. حمل بارهایی که ارتفاع غیر استاندارد دارند
  3. وسایلی که حجم کم اما وزن بالا دارند مثل: توپ فولادی،میلگرد و تیرآهن
  4. حمل خودروهای سنگین و راه سازی و حتی انواع کامیون

کف تریلرهای کفی از چه جنسی ساخته شده است؟

کف تریلرهای کفی از چوب چند لایه، ضدآب با روکش مخصوص ساخته می شود که با ورق های مسطح و محکم پوشانده می شوند. قطعات فلزی تریلر کفی از فلزات با استحکام بالا مانند فولاد ساخته می شود که باعث می شود توانایی حمل بارهای سنگین را داشته باشند.( در مورد انواع بوژی ها می توانید مقاله ” بوژی چیست؟ ” را مطالعه نمایید. )

گیف موشن راننده

مشخصات فنی تریلر کفی چیست؟

  • زیربندی و محورها : ۳ عدد محور ۹ تنی دیسکی یا کاسه ای
  • پایه توقف  : دو سرعته JOST آلمانی و OVRO ترکیه با ظرفیت دینامیکی ۲۴ تن و استاتیکی ۵۰ تن
  • میل ریش   : یک عدد ۲ اینچ JOST آلمانی و ۲ اینچ تریکه
  • ظرفیت کفی تریلر  : ۲۷ تن
  • سیستم ترمز   : Knorr یا Wabco آلمانی با شیر سبک و سنگین اتوماتیک همراه ۲ عدد بوستر جفت روی هر محور
  • رنگ شاسی  : یک لایه آستری اپوکسی با سایز ۲/۵ و رنگ نهایی طبق نظر مشتری از نوع پلی اورتان
  • سیستم الکتریکی  : سیم کشی کامل با دو مدار ۲۴ ولت و ۱۲ ولت Aspock اتریشی جعبه تقسیم قابلیت اتصال به سوکتهای ۱۱۸۵/۳۷۳/۷۲۵۷۰ جعبه تقسیم عقب با قابلیت انشعاب
  • کابلهایی با قطر های مختلف چراغ عقب مجهز به بوق هشدار دهنده دنده عقب  ، تمام چراغها مجهز به لامپ LED
  • رینگ : ۶ عدد رینگ یک تکه۲۲٫۵*۱۱٫۷۵ و سه تکه ۲۰*۱۲ خارجی
  • لاستیک  : ۶ حلقه لاستیک به سفارش

مشخصات فنی تریلر کفی

متعلقات کفی تریلر

  1. سیستم EBS ( سیستم الکترونیکی ضد بلوکه ترمز و ضد واژگونی تریلر )
  2. سیستم اعلام هشدار اتمام لنت ترمز Aspock بالابر محور جلو به صورت دستی و اتوماتیک
  3. جای زاپاس جهت جادادن ۱ حلقه زاپاس + ۱ عدد زاپاس بند
  4. ۶ عدد گلگیر نیم دایره
  5. تانکر آب استنلس ۶۰ لیتری با درپوش قفل شو آلومینیومی

تریلی کفی شامل کدام نوع تریلی‌ها می‌شود؟

برای آشنایی با تریلی کفی باید با تمام مشخصات این ماشین سنگین آشنا شوید، به عنوان‌ مثال کفی چیست؟ انواع کفی تریلی و یا میزان باری که این کامیون‌ می‌تواند تحمل کند. این ماشین، جزو کامیون‌هایی است که به ماشین سنگین شهرت دارد و قسمت‌های بار آن فاقد دیواره می‌باشد.

اینگونه ماشین بدون دیواره را برای حمل تمامی محموله‌ها نمی‌توان استفاده کرد؛ چرا که درصورت نبود دیواره ممکن است بار ریزش کند. اما از تریلر کفی جهت حمل بار‌های پالت شده، آهن آلات سنگین و حتی ماشین آلات سنگین استفاده می‌کنند‌.

پاپ آپ نصب برنامه اعلام کننده

رانندگی با این ماشین سنگین، نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد؛ زیرا در صورت نبود تجربه کافی راننده ممکن است ماشین خسارت زیادی را در صورت اتفاق هرگونه سانحه‌ای متحمل شود. این نوع تریلی از خانواده ماشین‌های بدون لبه شناخته می‌شود که کفی آن بایستی میزان‌ مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. زیرا تمام وزن بار یا محموله به کفی تریلی اعمال خواهد شد که باید بتواند آن را تحمل کند.

شرکت‌های موفق و مطرح تولید کننده تریلی کفی کدام است؟

  • اسکانیا

اسکانیا از دیگر شرکت‌های جهانی و موفق سوئدی است که یک شرکت بزرگ خودروسازی و صنایع سنگین به شمار می‌رود. این شرکت بزرگ، تولید کننده انواع کامیون، اتوبوس و موتورهای کشتی و دیزلی با کیفیت و قدرت بسیار زیاد است و از انواع تکنولوژی از جمله سیستم ترمز کمکی اینتاردر در کامیون های خود استفاده می کند. برای بررسی تاریخچه این شرکت قدرتمند میتوانید مقاله ” تاریخچه شرکت اسکانیا ” را مطالعه نمایید.

 تریلر اسکانیا

  • شرکت معتبر دانگ فنگ

شرکت دانگ فنگ یکی از شرکت‌های مطرح خودروسازی چینی است. این شرکت در جهان به عنوان بزرگترین مرکز خودروساز و تولید تریلی‌های کفی شناخته می‌شود که در سال ۱۹۶۸ میلادی در شهر هوبئی احداث گردید. این شرکت در زمینه طراحی و تولید انواع خودرو، اتوبوس، کامیون انواع تریلی فعالیت دارد.

  • شرکت ولوو

شرکت سوئدی ولوو یکی از دیگر شرکت‌های مطرح جهان است که در زمینه تولید انواع ماشین‌های سنگین فعالیت دارد. این مرکز بزرگ فعالیت خود را در زمینه تولید انواع تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای و تمامی قطعات انواع ماشین سنگین چون انواع کفی تریلی شروع کرده است. اگر علاقمند به این کمپانی بزرگ خودرو سازی می باشید پیشنهاد میکنیم مقاله ” بررسی تخصصی ولوو vnl ” را مطالعه نمایید.

  • شرکت پکار یا داف

یکی از دیگر شرکت‌های مطرح جهان، پکار یا داف است که یک شرکت تولید کننده خودرو سنگین آمریکایی می‌باشد. این شرکت در جهان رتبه سوم تولید تریلی کفی و کامیون‌های سنگین را دارد و دارای چندین شعبه مختلف در کنووث،داف پیتربیلت و لیلاند است‌.

در صورتی که مقاله فوق مورد پسند شما همراهان آسان بار واقع شده است پیشنهاد میکنیم مقالات ” استعلام کارت هوشمند راننده ” و ” اعلام بار اینترنتی ” را نیز مطالعه نمایید.

برخی از سوالات متداول

از تریلر کفی برای چه محموله‌هایی نمی‌توان استفاده کرد؟

تریلی کفی نوعی از انواع ماشین‌های سنگین جهت انتقال بار سنگین است که اتاق آن فارغ از دیواره می باشد. به سبب نبود دیواره، بارهایی که به صورت کارتونی بسته بندی می‌شوند را نمی‌توان با این کامیون‌ها انتقال داد.

کاربرد کامیون‌های کفی چیست؟

از تریلی‌های کفی برای حمل بارهایی که معمولا ارتفاع غیر استاندارد دارند استفاده می‌کنند، همچنین وسایلی که حجم کم ولی وزن بالایی خواهند داشت. به عنوان مثال از این ماشین جهت حمل توپ فولادی، میلگرد و تیر آهن استفاده می‌شود.

جنس کف تریلرهای کفی از چیست؟

تریلی‌های کفدار یکی از پرکاربردترین ماشین‌های حمل بارهای سنگین هستند که باید جنس کفی آن‌ها سخت باشد. انواع کفی تریلی از چوب چند لایه، ضد آب با روکش مخصوص است که آن را با ورق‌های مسطح و محکم می‌پوشانند.