برنده بازار کامیون‌های برقی کیست؟ - آسان پدیا
برنده بازار کامیون‌های برقی کیست؟

برنده بازار کامیون‌های برقی کیست؟

درست است که صنعت حمل و نقل در چند سال گذشته متوجه اهمیت کامیون‌های خودران شده است ولی امسال بحث و جدل‌ها بیشتر بر سر کامیون‌های برقی داغ بود و به جرأت می‌توان گفت به رغم پوشش رسانه‌ای بسیار زیاد و فروش نسبتاً بالا، برنده این رقابت کمپانی تسلا نبود.

اگر این روزها مطالب رسانه‌‌ها را مرور کنید خواهید دید که اخبار زیادی درباره برقی‌سازی ناوگان‌های حمل بار منتشر می‌شود. ولوو در ماه ژوئن دو کامیون سنگین تمام برقی را در سوئد آماده تست درایو کرد، پیتربیلت همین کار را برای کامیون برقی ۵۷۹ انجام داد و کمپانی فرایتنر هم اولین ناوگان حمل بارش را با استفاده از کامیون‌های eCasadia و eM2 اواخر امسال راه‌اندازی خواهد کرد.

برنده بازار کامیون‌های برقی کیست؟

 

حتی کمپانی کامینز که به تولید موتورهای دیزل قوی و با کیفیت مشهور است و شرکتی است که خوب خودش را در این بازار جا انداخته است، به تازگی از کامیون تمام برقی Class 7 رونمایی کرده است. به این ترتیب، می‌توان گفت بازیگران بزرگ به سراغ برقی‌سازی محصولات‌شان رفته‌اند.

 

 

برنده بازار کامیون‌های برقی کیست؟

 

البته شرکت‌های تسلا، نیکولا، ثور و دیگر کامیون‌سازان غیر سنتی هم برای خودشان برنامه‌هایی دارند و به طور قطع برای آن‌ها آسان نخواهد بود که خودشان را در این بازار جا بیندازند. نداشتن شبکه فروش، نداشتن رابطه قوی با مشتری و نداشتن آگاهی کافی از این که این صنعت چگونه کار می‌کند علت اصلی این امر است و همه این عوامل برای موفقیت در صنعت حمل و نقل لازم است. شاید هم عامل بسیار مهم‌تر این باشد که شرکت‌های نوظهور وقت کمی دارند. دایملر، ولوو، کامینز و پاکار می‌توانند در میدان مبارزه دوام بیاورند و صبر کنند تا برقی‌سازی به صورت کامل صورت بگیرد. تا آن زمان قیمت باتری نیز پایین‌تر خواهد آمد و زیرساخت‌های شارژ کامیون ارتقاء و توسعه خواهند یافت، در همین حین، کمپانی‌های مذکور به فروش کامیون‌های دیزلی ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر، شرکت‌های تازه وارد از مزیت داشتن وقت زیاد محرومند. اگر فناوری‌ها و زیرساخت‌های مربوط به کامیون‌های برقی به سرعت رشد و توسعه پیدا نکند، قبل از این که بتوانند خودشان را به بازار معرفی کنند و جا بیندازند، نقدینگی این شرکت‌ها تمام خواهد شد. البته کامیون‌سازان سنتی هم آن‌قدرها باهوش هستند که نگذارند شرکت‌هایی مانند تسلا بازار کامیون‌های برقی را در دست بگیرند. وقتی این بازار آماده انفجار باشد، کامیون‌سازانی که به خوبی آن‌ها را می‌شناسید با محصولات‌ جدیدشان‌ در بازار حضور خواهند داشت و مشترهای وفادار و قدیمی به خرید از آن‌ها تمایل بیشتری نشان خواهند داد.

کوثر کارشناس شبکه های اجتماعی است و به علت استعداد و علاقه زیادی که در زمینه بازاریابی و تبلیغات دارد در این حوزه فعالیت میکند،وی همچنین مدرس زبان انگلیسی است و با توجه به سابقه ی کاری خود در زمینه ی شبکه های اجتماعی نیز صاحب نظراست.

دیدگاهتان را بنویسید