زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برای دومین سال متوالی، نسل جدید کشنده‌های اسکانیا در رقابت اروپایی و بسیار فشرده ۱۰۰۰ Point Test پیروز شد.

الکساندر والسکامپ مدیر اسکانیا تراکس می‌گوید: «این تست تمام عیار یک بار دیگر ثابت کرد که نسل جدید کشنده‌های ما نه تنها عملکردی عالی و مصرف سوخت پایینی دارند، بلکه از تجهیزات بسیار جذاب دیگری نیز برخوردارند که اسکانیا را از دیگر رقبا متمایز می‌کند. ما محصولات نسل جدیدمان را در کل اروپا توزیع کرده‌ایم و جوابی که گرفته‌ایم بسیار عالی و شگفت‌آور بوده است.»

 

اسکانیا، سربلند در هر آزمون!
اسکانیا، سربلند در هر آزمون!

 

تست امسال ۱۰۰۰ Point بر کشنده‌های متوسط با نیرویی در محدوده ۴۵۰ اسب‌بخار تمرکز داشت و در آن کشنده اسکانیا R 450 به رقابت با مرسدس بنز آکتروس ۱۸۴۵ و ولوو FH 460 پرداخت.

تست ۱۰۰۰ Point با حضور یک تیم بین‌المللی از روزنامه‌نگارانی انجام می‌گیرد که به کامیون‌ها و کشنده‌ها امتیاز می‌دهند. این تست در طول یک مسیر ۱۸۰ کیلومتری در جنوب غربی آلمان انجام می‌گیرد و توسط موسسه آلمانی ETM Verlag که مجله‌های Lastauto Omnibus و Fernafaher را منتشر می‌کند، سازماندهی و مدیریت می‌شود. بسیاری از مجله‌های بزرگ و معتبر اروپایی نیز در انجام این تست مشارکت دارند.

 

اسکانیا، سربلند در هر آزمون!
اسکانیا، سربلند در هر آزمون!

 

کمپانی اسکانیا اخیراً با معرفی و به روزرسانی تجهیزاتی مانند کروز کنترل، سیستم پیشگیری از تصادف اکتیو، کنترل سرعت در سربالایی و سرازیری و سیستم Pulse & Glide موفق شده است میزان مصرف سوخت محصولاتش را باز هم پایین‌تر بیاورد. سیستم Pulse & Glide این امکان را فراهم می‌آورد که بتوان برای مدتی طولانی سرعت را افزایش داد (Pulse)، سپس چرخ‌ها را آزاد کرد (Glide)، به این ترتیب هنگام حرکت در جاده‌های کوهستانی از انرژی جنبشی بهتر استفاده می‌شود.

این سیستم جدید میزان مصرف سوخت را نیز به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و به اسکانیا کمک کرده تا از تست ۱۰۰۰ Point موفق و سربلند بیرون بیاید. در رقابت‌های سرعت نیز در بخش‌هایی مانند شتاب اولیه، سرعت در بزرگراه و کشش در سربالایی، اسکانیا موفق شد رقبا را پشت سر بگذارد.

نسل جدید کشنده اسکانیا در بخش‌هایی مانند:

الف. طراحی کابین

ب.میزان مصرف سوخت

ج. موتور و عملکرد

د.هزینه تعمیر و نگهداری و ظرفیت بار از رقبا پیشی گرفت.

در پایان اسکانیا توانست با امتیاز ۹۵۴.۵، در تست ۱۰۰۰ Point سال ۲۰۱۸ برنده شود و مرسدس بنز آکتروس با ۹۴۳.۲  امتیاز و ولوو FH 460  با ۹۴۱.۹ به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.(برای مطالعه تاریخچه اسکانیا کلیک کنید)

 

اسکانیا، سربلند در هر آزمون!
اسکانیا، سربلند در هر آزمون!

 

بهتر است بدانید از پاییز ۲۰۱۶ که نسل جدید کشنده‌های اسکانیا به بازار آمده است در رقابت‌های زیادی شرکت کرده و در سه تست مقایسه‌ای دیگر نیز که پیشتر در اروپا برگزار شد برنده اعلام شده است. ۴۰ مجله اروپایی معتبر نیز عملکرد آن را تحسین کرده‌اند و میزان کم مصرف سوخت آن مورد استقبال ۱۱ کشور اروپایی قرار گرفته است.