زمان مطالعه: < 1 دقیقه
آن‌طور که سرجو مارکیونه، مدیر کمپانی فراری به تازگی گفته است، این خودروساز ایتالیایی قصد دارد یک خودرو برقی با فناوری بسیار بالا تولید کند. مارکیونه که ریاست کمپانی فیات-کرایسلر را نیز بر عهده دارد، در نمایشگاه دیترویت به خبرنگاران گفته است هر کاری که تسلا توانسته در زمینه تولید خودروهای برقی با فناوری بالا انجام بدهد، دیگر فعالان این صنعت نیز قادر به انجام آن هستند.

این برنامه تحولی بزرگ در مسیری خواهد بود که شخص مارکیونه و کمپانی فراری می‌پیمایند. با این که این خودروساز ایتالیایی پیش از این برخی محصولاتش را به فناوری هیبرید مجهز کرده است ولی به اعتقاد مارکیونه، ایده تولید یک فراری تمام برقی یک فکر تقریباً موهن است.

البته شاید برخی از هواداران فراری موافق باشند. به عقیده مارکیونه، یک فراری تمام برقی، بدون یک موتور درون‌سوز خوش‌صدا می‌تواند مانند یک دونات خوشمزه باشد که به صورت سه بعدی چاپ شده است، بدان معنا که ممکن است شبیه فراری به نظر برسد ولی یک فراری واقعی و اصیل نیست.

گفتنی است خودروهای مدل S و مدل X با عملکرد فوق‌العاده‌شان مشتریان زیادی را جذب کرده‌اند، علاوه بر این کمپانی تسلا در ماه نوامبر از نسل دوم خودرو رودستر ساخت خودش رونمایی کرد که به گفته این خودروساز ظرف ۱.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.