شاید طرفداران سرسخت فورد رنجر از این طرز فکر خوششان نیاید، ولی با اطمینان میتوان گفت بازگشت فورد رنجر بازتابی است از علاقه رو به افزایش مشتریان به خودروهای کراساوور. خودروسازان یاد گرفتهاند چگونه موتورهای قدرتمند و کم مصرف روی خودروها سوار کنند و چه کار کنند تا پیکاپهای جدید برای کاربردهای روزمره مناسب باشند و قابلیتهای آفرود را نیز حفظ کنند.
در بخش بسیار رقابتی پیکاپهای متوسط و با وجود رقبای سرسختی مانند تویوتا و نیسان، کمپانی فورد تصمیم گرفته است با معرفی دوباره فورد رنجر، به نیاز مشتریانش به یک پیکاپ روزمره که به درد ماجراجویی در تعطیلات آخر هفته نیز بخورد پاسخ مناسبی بدهد. شاید به جرأت بتوان گفت فورد رنجر جدید بیشتر یک سبک زندگی است تا خودرویی برای کار و حمل بار. بدنه عضلانی، خط میانی بالا رفته و جلو پنجره میلهای، در کنار شیشه بزرگ جلو، قدرت را با هنر طراحی آیرودینامیک در هم آمیخته است. گلگیر فولادی جلو نیز به زیبایی بصری این پیکاپ افزوده است و آن را قدرتمند نشان میدهد. البته کمپانی فورد، کم مصرف بودن را نیز فراموش نکرده است و یک پیشرانه ۲.۳ لیتری چهار سیلندر و دو توربوشارژری روی آن سوار کرده است که به سیستم EcoBoost مجهز است و از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، نیرو و گشتاور بینظیری را به چرخها منتقل میکند. این پیکاپ فضای کافی برای حمل پنج سرنشین را دارد و از تجهیزات آن میتوان به نرمافزار SYNC 3، پریز برق AC، درگاه USB، WiFi، و سیستم صوتی B&O اشاره کرد.